اقدام پژوهی انشا نویسی :چگونه می توانم مهارت انشانویسی دانش آموزان را افزایش دهم

اقدام پژوهی انشا نویسی بالا بردن مهارت انشا دانش آموزان

نمونه اقدام پژوهی انشا نویسی با موضوع چگونه می توانم مهارت انشانویسی دانش آموزان را افزایش دهم

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

اقدام پژوهی انشا

پس از شناخت مسأله ی مورد پژوهش باید با برنامه ای مدون به جمع آوری اطلاعات می پرداختم. لذا با کمک ابزارهایی نظیر مصاحبه، پرسش نامه ، ارائه ی چک لیست ها و بررسی اسناد و نمرات سال قبل  ، مشاهده ی مستقیم عملکرد دانش آموزان و بررسی دفاتر انشای آن ها با همکاران، مدیر ، و تعدادی از بچه ها و والدینشان هم فکری نموده و به منابع کارامد در زمینه ی عیوب نوشتن ، فن نویسندگی پرداختم . هر یک از آنها نظرات خود را پس از دیدن انشاهای بچه ها و چک لیست های موجود اعلام می کردند و من نیز تمامی آنها را بررسی و ثبت می نمودم وبه صورت جدول مختلفی نظیر جدول برنامه ریزی جمع آوری اطلاعات شواهد ۱ و جدول آماری شواهد ۲ ترسیم می کردم و در حین کار به مطالعه ی منابع و آثار ارزشمندی در این مورد می پرداختم . نتایجی که از جمع آوری شواهد به دست آمد بدین قرار بود :

اقدام پژوهی در مورد انشا

الف) درهنگام نوشتن انشا اظهار ناتوانی می کردند

ب) به درس انشا علاقه نشان نمی دادند

ج) درجمله سازی از جملات تکراری استفاده می کردند

د) انشاهای نوشته شده بسیار کوتاه و تکراری و بیشتر به زبان عامیانه بود

تیترهایی که در این نمونه اقدام پژوهی انشا نویسی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  پیشرفت درسی

پیشگفتار در رابطه با  پیشرفت درسی 

مقدمه  موضوع در رابطه با پیشرفت درسی 

شناسایی مسئله در رابطه با  پیشرفت درسی 

توصیف وضع موجود

در ابتدای دوره ی دبستان که هدف اصلی آن آموزش خواندن و نوشتن فارسی پایه است در کنار درس های فارسی ( خواندن ) و املا ، درسی با نام« جمله نویسی »  وجود دارد . هدف از ارائه ی این درس (جمله نویسی ) ایجاد توانایی اولیه ی نوشتن فعال در دانش آموزان است . بدین معنی که پس از آموزش نوشتن غیر فعال ( رونویسی ) و آموزش نوشتن نیمه فعال ( املا ) به مرحله ی آموزش نوشتن فعال یا خلاق می رسیم .       این مرحله با درس جمله سازی آغاز می شود و با درس انشا ادامه می یابد و دانش آموزانی به این مهارت دست می یابند که پیام های خود را به صورت سخن نوشتاری ، تولید و به مخاطب فرضی یا واقعی ارائه نمایند .جمله سازی در واقع مقدمه ای است برای آماده سازی دانش آموزان در درس انشا. در جمله سازی است که دانش آموزان می توانند اولین تجربیات و خلّاقیت نوشتاری را کسب کنند و با انواع جمله های خبری ، پرسشی ، امری و تعجبی آشنا شوند دانش آموزان جایگاه انواع مقوله های صرفی مثل گروه اسمی ، ضمایر و … را در ساخت جمله می آموزند و قواعد نحوی موجود در دستور زبان فارسی را به طور غیرمستقیم تجربه کنند

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  پیشرفت درسی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با پیشرفت درسی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  پیشرفت درسی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با پیشرفت درسی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  پیشرفت درسی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با پیشرفت درسی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با پیشرفت درسی 

نتیجه گیری در رابطه با پیشرفت درسی

پیشنهادات در رابطه با پیشرفت درسی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با پیشرفت درسی 

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی انشا نویسی و دریافت نمونه اقدام پژوهی انشا نویسی از

سایت پیام بندرعباس لینک خرید استفاده نمایید.

برای دانلود اقدام پژوهی املا پایه چهارم ابتدایی و دریافت دانلود اقدام پژوهی معلم دوره ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.

۱۰۰۰۰ تومان – خرید
مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0