گزارش تخصصی مدیر مدرسه راهنمایی- متوسطه اول: ایجاد جو صمیمی بین اعضای ستاد پروژه مهر
دانلود گزارش تخصصی مدیر مدرسه متوسطه اول
دانلود گزارش تخصصی مدیر مدرسه متوسطه اول به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی ایجاد جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای ستاد پروژه مهر آموزشگاه با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۲۵ صفحه
در این مورد تیم تخصصی ما به همراه دانلود گزارش تخصصی مدیر مدرسه متوسطه اول پنج نمونه پیشنهاد و راهکار ارزشیابی را برای شما عزیزان به صورت رایگان قرار داده است.تیم تخصصی ما اصالت دانلود گزارش تخصصی مدیر مدرسه متوسطه اول را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.
سرفصل های موجود در این فایل گزارش مدیر مدرسه راهنمایی
سرفصلهای موجود در دانلود گزارش تخصصی مدیر مدرسه متوسطه اول به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه ایجاد جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای ستاد پروژه مهر
سرآغاز سخن پیرامون قضیه ایجاد جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای ستاد پروژه مهر
دیباچه پیرامون قضیه ایجاد جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای ستاد پروژه مهر
درک مشکل پیرامون قضیه ایجاد جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای ستاد پروژه مهر
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه ایجاد جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای ستاد پروژه مهر
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه ایجاد جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای ستاد پروژه مهر
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه ایجاد جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای ستاد پروژه مهر
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با ایجاد جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای ستاد پروژه مهر
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات ایجاد جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای ستاد پروژه مهر
بررسی بیشتر در رابطه با ایجاد جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای ستاد پروژه مهر
ارائه مستندات پیرامون ایجاد جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای ستاد پروژه مهر
پیش بینی نتایج در مورد ایجاد جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای ستاد پروژه مهر
راهکارها پیرامون قضیه ایجاد جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای ستاد پروژه مهر
رفرنس و منبع مورد استفاده ایجاد جوی دوستانه و صمیمانه در بین اعضای ستاد پروژه مهر
یافته های علمی
ارتباط در فارسی به دو معنا استعمال شده است. گاهی به معنای مصدری به معانی پیوند دادن و ربط دادن و گاهی هم به معنای اسم مصدری که معانی بستگی، پیوند، پیوستگی و رابطه از آن برداشت میشود. این واژه در بیان صاحبنظران ارتباطات دارای تعاریف متعددی است. تعاریف اولیهای که برای این مفهوم ذکر شده، بر حرکت خطی از منبع به گیرنده تأکید کردهاند؛ در حالی که مفهومسازیهای جدید از ارتباط دوسویگی و اشتراک ادراک تکیه میکنند و آنرا فراگردی دو سویه میدانند که در آن مبادله و اشتراک اطلاعات، نگرشها، افکار و یا عواطف رخ میدهد.(سون ویندال و دیگرانچاپ اول، ص۳۷۵)
برخی صاحبنظران این عرصه، تعریف “چارلز کولی”(۱۹۰۹) که در کتاب معروف خود “سازمان اجتماعی”، ارائه کرده است، را جامعترین و کاملترین تعریف برای این مفهوم قلمداد کردهاند. کولی اینگونه به تعریف ارتباط میپردازد: «ارتباط مکانیسمی است که روابط انسانی بر اساس و به وسیله آن بوجود میآید و تمام مظاهر فکری و وسایل انتقال و حفظ آنها در مکان و زمان بر پایه آن توسعه پیدا کند. ارتباط، حالات چهره، رفتارها، حرکات، طنین صدا، کلمات، نوشتهها، چاپ، راه آهن، تلگراف، تلفن و تمام وسایلی که اخیراً در راه غلبه بر مکان و زمان ساخته شدهاند؛ همه را در بر میگیرد.»(معتمدنژاد؛ ص۲۸)
ارتباط سنگبنای جامعۀ انسانی است و انسان از دیرباز برای شناخت واقعیت به نظامهای ارتباطی مناسب با مقتضیات زمان خود متوسل شده است. دوران اولیه ارتباط به نحوۀ دیداری و شنیداری رقم خورد تا اینکه در قرن ۱۶ میلادی با اختراع چاپ انقلابی عظیم در این عرصه رخ داد و ارتباط شکل تازهای بخود گرفت. (دادگران، محمد،۱۳۸۵، چاپ نهم، ص۱۲-۱۱)
نخستین کسی که به تبیین مفهومی این عنصر مهم زندگی بشری پرداخت، ارسطو فیلسوف یونانی بود که ۲۳۰۰ سال پیش در کتاب مطالعه معانی بیان(ریطوریقا)، دست به تبیین این مفهوم زد. به عقیده برخی صاحبنظران وی اولین دانشمندی است که برای ارتباط شبحی از یک مدل ارائه کرد.(محسنیان راد، ص۳۷۵)
اقسام ارتباط
ارتباط را میتوان به اعتبارات مختلف تقسیم کرد:
الف- به اعتبار محتوا: ۱٫ ارتباط خصوصی و بدون واسطه؛ ۲٫ ارتباط جمعی یا عمومی؛ ۳٫ ارتباط نوشتاری؛ ۴٫ ارتباط غیرنوشتاری؛ ۵٫ ارتباط ملّی؛ ۶٫ ارتباط فرا ملّی؛ ۷٫ ارتباط کلامی؛ ۸٫ ارتباط غیرکلامی؛ ۹٫ ارتباط انسانی؛ ۱۰٫ ارتباط ماشینی؛ ۱۱٫ ارتباط زمانی؛ ۱۲٫ ارتباط غیرزمانی؛ ۱۳٫ ارتباط سازمانی؛ ۱۴٫ ارتباط غیر سازمانی؛ ۱۵٫ارتباط نمادین.
ب- به اعتبار کارکرد: «دیوید برلو» ارتباط را بلحاظ کارکردی به سه دسته تقسیم میکند: ۱٫ ارتباط در جهت تولید و انجام کار؛ ۲٫ ارتباط در جهت ابداع؛ ۳٫ ارتباط در جهت حفظ و بقاء، خواه هویت فرد و خواه حفظ روابط بین افراد.
ج- به اعتبار چگونگی ایجاد: ۱٫ مستقیم؛ ۲٫ غیرمستقیم.
د- به اعتبار افراد مشارکتکننده: ۱٫ ارتباط شخصی؛ ۲٫ ارتباط غیرشخصی؛ ۳٫ ارتباط جمعی. (دادگران، ص ۳۲-۲۹)
مدلهای ارتباط
مدلهای مختلفی برای فراگرد ارتباط ارائه شده است که بطور کلی میتوان آنها را از نظر وسعت عناصر تشکیل دهنده به صورت دو قالب ساده و پیچیده نشان داد. برخی از این مدلها عبارتند از:
۱- مدل لاسول: وی مدل ارتباطی خود را در قالب پنج سؤال اساسی عنوان میکند:
الف) چه کسی؛ ب) چه میگوید؛ ج) در چه کانالی؛ د) به چه کسی؛ هـ) با چه اثری.
۲- مدل “کلود شانون” و “وارن ویور”: در این مدل رمزها به صورت نشانهها، از سوی منبع و از مسیر کانال، به مخاطب میرسند و پیامگیر آنها را رمزگشایی میکند. در چنین مسیری است که علائم تبدیل به پیام شده و قابل ادراک میشوند. در این میان اختلال یا پارازیت در فاصلۀ ارتباطی بین رمزگذار و رمزگشای میتواند وجود داشته باشد و روی پیام اثر بگذارد. (دادگران، ص ۳۹-۳۸)
۳- مدل گرنبر: گرنبر با دقت و تفصیل بر روی مدل لاسول کارکرد و مدلی کلامی تحصیل کرد؛ که ده حوزه اصلی پژوهش ارتباطی را نشان میدهد. این مدل در واقع گسترش مدل لاسول است.
شما عزیزان می توانید دانلود گزارش تخصصی مدیر مدرسه متوسطه اول را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.
دیدگاهی بنویسید