گزارش تخصصی آموزگاران دبستان چند پایه : بهبود مشکلات اخلاقی و پرخاشگری در دانش آموزانم

گزارش تخصصی آموزگاران دبستان چند پایه

گزارش تخصصی آموزگاران دبستان چند پایه به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود مشکلات اخلاقی (پرخاشگری) دانش آموزمدر دانش آموزان چند پایه با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۳۱  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگاران دبستان چند پایه به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  بهبود مشکلات اخلاقی (پرخاشگری) دانش آموزم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  بهبود مشکلات اخلاقی (پرخاشگری) دانش آموزم

دیباچه پیرامون قضیه بهبود مشکلات اخلاقی (پرخاشگری) دانش آموزم

درک مشکل پیرامون قضیه  بهبود مشکلات اخلاقی (پرخاشگری) دانش آموزم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  بهبود مشکلات اخلاقی (پرخاشگری) دانش آموزم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  بهبود مشکلات اخلاقی (پرخاشگری) دانش آموزم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه بهبود مشکلات اخلاقی (پرخاشگری) دانش آموزم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  بهبود مشکلات اخلاقی (پرخاشگری) دانش آموزم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  بهبود مشکلات اخلاقی (پرخاشگری) دانش آموزم

بررسی بیشتر در رابطه با بهبود مشکلات اخلاقی (پرخاشگری) دانش آموزم

ارائه مستندات پیرامون بهبود مشکلات اخلاقی (پرخاشگری) دانش آموزم

پیش بینی نتایج در مورد بهبود مشکلات اخلاقی (پرخاشگری) دانش آموزم

راهکارها پیرامون قضیه بهبود مشکلات اخلاقی (پرخاشگری) دانش آموزم

رفرنس و منبع مورد استفاده بهبود مشکلات اخلاقی (پرخاشگری) دانش آموزم

راهکار ها

ذکر چند نکته برای اداره ی مناسب کلاس و مدرسه که نقش مهمّی در نظم اجتماعی و بالا رفتن بازدهی آموزشی دارد به شرح زیر می باشد :

۱- قوانینی را  که برای اداره ی کلاس ضروری  به نظر می رسد باید با عباراتی مشخص در ابتدای سال تحصیلی برای دانش آموزان بیان  کرد  و بچه هایی که از قوانین اطاعت  کنند و از مقرّرات کلاس سرپیچی نکنند را جهت تشویق در اردو های تدارک دیده  شرکت  داد .

۲- در اوّل سال تحصیلی  جهت  اجرای مناسب  قوانین  واحد آموزشی مدرسه تعهّدنامه ی ثبت نام دانش آموزان را در چندین نوبت مراسم صبحگاهی قرائت و تعهّد اخلاقی از کلّیّه ی دانش آموزان گرفته شود .

۳- جهت اجرای نظم درکلاس ها و برای  همکاری با مدیر آموزشگاه  برای هر کلاس یک مبصر – جانشین – مسئول غائبین و  یک نفر  به عنوان مسئول  انتظامات سالن  در  حین  خروج  از  کلاس  و  حیاط  مدرسه  با  تأیید  دانش آموزان انتخاب می شوند .

۴- انتخاب دو نفر از دانش آموزان  تحت  عنوان  انتظامات جلوی  درب  ورودی سالن که در زنگ های تفریح مشغول انجام وظیفه می باشند .

۵- انتخاب سه نفر از دانش آموزان  شورای دانش آموزی  مدرسه  تحت عنوان انتظامات درب ورودی حیاط مدرسه در زنگ های تفریح جهت کنترل افراد متفرّقه و دانش آموزان .

۶- تهیّه ی پارچه ی سفید بازوبند برای انتظامات حیاط مدرسه  و درب  ورودی حیاط مدرسه و درب سالن ورودی در زنگ های تفریح .

۷- تذکّر و قرارداد با دانش آموزان مبنی بر این که درحیاط مدرسه رعایت حال دانش آموزان بیمار و ضعیف را بکنند و حتی احتمال بدهند که در حین دویدن امکان دارد به یک دانش آموزی برخورد کنند که عمل جراحی کرده و بر اثر برخورد آن ها به زمین بخورد و منجر به خسارت شود ،  در صورت بروز چنین حوادثی دانش آموز بی توجه مسئول پرداخت هزینه می باشد .

۸- تذکّر به دانش آموزان در خصوص  باز بودن درب ورودی حیاط مدرسه   مبنی بر  این که ورود دانش آموزان  به مدرسه  آزاد  امّا  خروج  از مدرسه ممنوع می باشد  و بدون اجازه ی مسئولین مدرسه  و خودسرانه خارج شدن  از مدرسه  تخلّف محسوب می شود .

۹- تهیّه ی دفتر انضباطی جهت یادداشت موارد تذکّر داده شده و موارد تشویقی دانش آموزان .

۱۰- پیگیری جدّی در مورد  غائبین و در صورتی که دانش آموز  بدون اطّلاع خانواده اش غیبت کند  قبل از زنگ مدرسه با خانواده اش تماس گرفته و علّت غیبت سؤال شود .

۱۱- تذکّرات خصوصی به دانش آموزان شلوغ ( بیش فعّال ) و ایجاد انگیزه و علاقه در دانش آموزان .

۱۲- داشتن قابلیّت صبر و بردباری درصورت بروز مشکل و توانایی گوش دادن به حرف های دانش آموزان تارسیدن به نتیجه و برقراری آشتی و رضایت بین دانش آموزان در صورت چشم پوشی کردن آن ها از مسایل به وجود آمده .

۱۳- تذکّر نکات اخلاقی و حتّی نکات مهمّ  کتابچه ی جوان ، قانون ،  .  .  .  و آگاهی دادن جهت مهارت های زندگی و این که با افراد مزاحم در خیابان و جامعه چطور برخورد کنند .

۱۴- اجتناب از تنبیه بدنی در کلّ دوران مسئولیّت .

هدف از انضباط این است که فرد را قادر به سازش با قوانین و مقرّراتی کند که فرهنگ یک گروه پذیرفته است به طوری که رفتار خود را با توقّعات وخواسته های سالم اجتماعی که در آن زندگی می کند هم آهنگ نماید .

اهمّیّت انضباط به شرح زیر است :

الف – سلامت جامعه

ب – شادی و نشاط فرد

ج – سازش فردی و اجتماعی

د – احساس امنیّت

ه – اعتماد به نفس

و – جلب محبّت دیگران

ز – صرفه جویی در وقت

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگاران دبستان چند پایه را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0