عنوان پروپوزال: دیدگاه معلمان و دانش اموزان در باره اثر آزمون تیمز بر پیشرفت تحصیلی

عنوان پروپوزال: دیدگاه معلمان و دانش اموزان در باره اثر آزمون تیمز بر پیشرفت تحصیلی

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

انجمن بین‌المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی(IEA[1]) از مؤسسات پژوهشی معتبری است که با سابقه‌ای بیش از نیم قرن و انجام ده‌ها مطالعه جهانی در موضوع‌های مختلف آموزشی و مشارکت کشورها از سراسر جهان گام‌های مؤثری را در زمینه ارتقا و بهبود سطح یادگیری برداشته است. یکی از مهم‌ترین و گسترده‌ترین مطالعات انجام شده توسط IEA، مطالعه بین‌المللی روندهای آموزش ریاضیات و علوم تیمز[۲] است (کیامنش، ۱۳۸۴).

دانش اموزان ایرانی در ۳ دوره اخیر ازمون های تیمز و پرلز شرکت کرده و در سال ۲۰۰۶ در بین ۴۵ کشور جهان رتبه ۴۲ را بدست آوردند . همچنین در سال ۲۰۰۱ هم از میان ۳۵ کشور جهان رتبه ۳۲ را بدست اورند (جایگاه ایران در مطالعات تیمز ۲۰۰۷ – ۲۰۰۳ – ۱۹۹۹ – ۱۹۹۵ توسط مرکز مطالعات بین المللی تیمز و پرلز ) این رنکینگ حاکی از ان است وضعیت اموزش در ایران زیر حد استاندارد است (عابدی و همکاران، ۱۳۸۸).

……

مرور منابع:

عابدی، ص و همکاران (۱۳۸۸) در پژوهشی پیشرفت تحصیلی در درس علوم دانش آموزان دوره راهنمایی، بر اساس داده ها و نتایج مطالعه تیمز را مورد مطالعه قرار دادند. به همین منظور، کل ۵۳۰۱ نفر دانش آموز پایه سوم راهنمایی شرکت کننده در مطالعه تیمز – آر، که به صورت سرشماری انتخاب شده بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های حاصل از پژوهش نشان داد که ۱- همه متغیرهای آموزشی وارد شده در تحقیق، دارای ضریب همبستگی معناداری با متغیر ملاک بودند. ۲- همچنین، مدل رگرسیونی جهت پیش بینی متغیر ملاک (پیشرفت تحصیلی) بر اساس متغیرهای آموزشی وارد شده در تحقیق ارایه گردید که از ۹ متغیر آموزشی، ۸ متغیر در پیش بینی متغیر ملاک نقش داشته و در مجموع، ۳/۱۶ درصد از تغییرات، متغیر ملاک را تبیین می کردند

………..

فرضیه‏های تحقیق:

۱ –از نظر معلمان، برگزاری آزمون تیمز در پیشرفت تحصیلی دانش اموزان پایه سوم راهنمایی در درس ریاضی موثر است.

۲ –از نظر معلمان، برگزاری آزمون تیمز در پیشرفت تحصیلی دانش اموزان پایه سوم راهنمایی در درس علوم موثر است.

۳ –از نظر دانش اموزان پایه سوم راهنمایی شرکت در آزمون تیمز در پیشرفت تحصیلی انها در درس ریاضی موثر است.

۴ –از نظر دانش اموزان پایه سوم راهنمایی شرکت در ازمون تیمز در پیشرفت تحصیلی انها در درس علوم موثر است.

………….

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0