دانلود نمونه فرم پروپوزال پر شده کارشناسی ارشد و تکمیل شده آماده غیر رایگان کودکان استثنایی: بررسی میزان شیوع ناخن جویدن درکودکان ابتدایی بیرجند
دانلود نمونه فرم پروپوزال پر شده کارشناسی ارشد و تکمیل شده آماده غیر رایگان کودکان استثنایی: بررسی میزان شیوع ناخن جویدن درکودکان ابتدایی بیرجند
قسمت هایی از پروپوزال:
۱- بیان مسأله:
دوران کودکی از مهمترین مراحل زندگی است که در آن شخصیت فرد پایه ریزی می شود و شکل می گیرد. اغلب
اختلالات و ناسازگاریهای رفتاری پس از دوران کودکی، ناشی از کمبود توجه به دوران حساس کودکی و عدم هدایت صحیح در روند رشد و تکامل است. این بی توجهی منجر به عدم سازش و انطباق با محیط و بروز انحرافات گوناگون در ابعاد مختلف برای کودک می شود (خزاعی و همکاران، ۱۳۸۴).
بسیاری از والدین زمانی که می بینند فرزندشان در حال جویدن ناخن هایش است ناراحت ، آزرده و خشمگین می شوند و مدام به او تذکر می دهند. بیشتر آنان بر این باورندکه کودکانی که ناخن می جوند، دچار فشار عصبی و اضطراب شده اند و سعی دارند با این عمل خود تشویش و دلهره خود را کاهش دهند (پاکان و همکاران[۱]، ۲۰۰۹).
…………………………….
۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:
……………………………
۳- پیشینه تحقیق:
فرامرزی و همکاران (۱۳۹۰) شیوع اختلال رفتاری در دبیرستانی ها را انجام دادند. روش پژوهش از نوع توصیفی – مقطعی بوده است که بدین منظور با استفاده از روش نمونه گیری طبقهای نسبتی (سهمی) تعداد ۳۸۴ نفر از دانش آموزان در پژوهش شرکت داده شدند. دادهها با استفاده از مقیاس مشکلات رفتاری آشنباخ که از روایی و اعتبار خوبی برخوردار است، جمع آوری و با استفاده از روشهای آمار توصیفی و استنباطی (آزمون t) تجزیه و تحلیل گردیدند. یافتههای پژوهش نشان داد که در بین کلیه دانش آموزان مقطع متوسطه بستان آباد، اختلالات رفتار پرخاشگرانه با میانگین ۵۴/۲۴ و انحراف معیار ۱۹/۵ از بیشترین میزان شیوع و اختلال شکایات جسمانی با میانگین ۲۲/۹ و انحراف معیار ۲۴/۲ از کمترین میزان شیوع برخوردار میباشد. همچنین میزان شیوع اختلال گوشه گیری / افسردگی و سایر مشکلات (شامل ؛ ترس از مدرسه، ناخن جویدن، کابوس و…) به طور معنیداری در دختران بیشتر از پسران بوده، و رفتار قانون شکنی به طور معنیداری در پسران بیشتر از دختران بوده است. ضمن اینکه میزان شیوع اختلال رفتاری گوشه گیری / افسردگی و رفتار پرخاشگرانه در دانش آموزان شهری به طور معنیداری بیشتر از دانش آموزان روستایی بوده است. بین دانش آموزان رشتههای تحصیلی (نظری و مهارتی) هیچگونه تفاوت معنیداری مشاهده نشد.