عنوان پروپوزال: بررسی ساختار و عملکرد گروههای آموزشی و میزان اثربخشی آن در فرآیند آموزش درس علوم تجربی

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

لازمه نیل به توسعه فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی جامعه ، باروری و شکوفایی استعدادها و توانایی های نسل کنونی و آتی است که مسئولیت عمده آن به عهده نظام فراگیر آموزش و پرورش می باشد . توجه به ضرورت مشارکت معلمان و مدیران مدارس در برنامه ریزیها، تصمیم گیریها ، گروههای آموزشی از یک سو به عنوان نهادی علمی، آموزشی و از سویی دیگر بازویی توانا برای کارشناسان حوزه ستادی و اجرایی می باشند . گروههای آموزشی مجامع علمی – آموزشی و پژوهشی هستند که در راستای ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش فعالیت می کنند ( امیدی و همکاران، ۱۳۸۸).

……

مرور منابع:

امیدی و همکاران (۱۳۸۸) عملکرد گروههای آموزشی مقطع متوسطه نظری بر اساس شاخصهای متناسب با اهداف این گروهها از دیدگاه دبیران، مدیرا و هماهنگ کنندگان گروههای آموزشی شهر تهران در سال تحصیلی ۸۷-۱۳۸۶ مورد مطالعه قرار دادند. روش تحقیق از نوع توصیفی – پیمایشی می باشد. ابزار پژوهش را دو پرسش نامه با مقیاس پنج درجه ای لیکرت به ترتیب، اولی برای دبیران و مدیران با ۵۲ سؤال و دیگری برای هماهنگ کنندگان با ۴۰ سؤال تشکیل داده است. با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم از جمعیت مدیران حدود ۹۰ نفر به عنوان نمونه و از جمعیت دبیران ۱۰۹ نفر به عنوان نمونه در نظر گرفته شده اند. نتایج به دست آمده نشان داده است که، در سطح اطمینان ۹۹ درصد میانگین نمره عملکرد گروه های آموزشی در دو گروه دبیران و مدیران در زمینه کسب مهارتهای مربوط به طراحی آموزشی، خلاقیت و نوآوری، ‌تحلیل محتوای کتب درسی، ساختار و عملکرد گروه های آموزشی پایین تر از حد متوسط شده است اما در زمینه سنجش و ارزشیابی آموزشی میانگین نمره عملکرد گروه های آموزشی بالاتر از حد متوسط شده است.

………..

فرضیه‏های تحقیق:

فرضیه اصلی تحقیق:

۱- گروه های آموزشی بر بهبود مهارت دبیران در طراحی درس موثر هستند.

۲- گروه های آموزشی بر بهبود مهارت های تدریس دبیران موثر هستند.

۳- گروه های آموزشی بر بهبود مهارت دبیران در ارزشیابی از پیشرفت تحصیلی موثر هستند.

۴- گروه های آموزشی بر بهبود مهارت روابط انسانی دبیران موثر هستند.

۵- گروه های آموزشی بر بهبود خلاقیت و نوآوری دبیران موثر هستند.

۶- گروه های آموزشی بر بهبود ارتقاء سطح علمی و به روز آوری دانش دبیران موثر هستند.

۷- ساختار و مقررات گروه های آموزشی از نظر دبیران مناسب می باشد

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0