دانلود پروپوزال آماده: : بررسی میزان آگاهی مدیران از اهداف مدیریت آموزشی و ارتباط آن با موفقیت شغلی آنها از دیدگاه مدیران مدارس متوسطه شهرستان رفسنجان

دانلود پروپوزال آماده: : بررسی میزان آگاهی مدیران از اهداف مدیریت آموزشی و ارتباط آن با موفقیت شغلی آنها از دیدگاه مدیران مدارس متوسطه شهرستان رفسنجان

نمونه فرم تکمیل شده و پر شده کارشناسی ارشد و دکتری و پروپوزال رشته های مختلف آماده برای درس روش تحقیق مدیریت، حسابداری، روانشناسی، معماری، عمران، تربیت بدنی، کارآفرینی، پزشکی، علوم سیاسی، شیمی، فیزیک و سایر رشته های دانشگاهی

علوم تربیتی گرایش: مدیریت آموزشی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

امروزه در تمام سازمان ها بر وجود مدیریت و اهمیت آن تأکید فراوان می شود، زیرا وظیفه مهم و خطیر مدیر، رساندن سازمان به اهدافش می باشد. به عبارت دیگر هر سازمانی دارای اهدافی است که به خاطر آن تشکیل می گردد و مدیریت است که باید تلاش کند به این اهداف دست یابد. اهمیت مدیریت در نظام هایِ آموزش و پرورش دو چندان می­شود وقتی بدانیم این نظام ها هر ساله بودجه های کلان جوامع را به خود اختصاص می دهند، با تعداد بسیار زیادی از دانش آموزان، معلمان، والدین و… در ارتباطند و اکثر مردم به نوعی از آن­ها انتظار دارند (علاقه بند ۱۳۸۰، ۱۰). نقش خطیر و مهم مدیریت آموزشی در کشورهای در حال توسعه کاملاً قابل مشاهده است، زیرا با اینکه نرخ سواد در این کشورها از ۲۵% به ۷۵% افزایش پیدا کرده است اما در مقایسه با کشورهای توسعه یافته که تقریباً همه افراد این جوامع آموزش متوسطه را دریافت می کنند و ۳/۱ تا ۲/۱ آن ها به نوعی از آموزش بعد از متوسطه بهره مند می­شوند، هنوز بسیار فاصله دارند (سوآرز و اوین[۱] ۲۰۰۴، ۲۳۸). هدف کلی آموزش و پرورش در هر جامعه‌ای این است که هر فرد را طبق الگوی ارزش‌های فرهنگی، سیاسی، دینی و اجتماعی خود تربیت کرده و انسانی متناسب تحویل جامعه دهد. اهداف آموزش و پرورش سه نقش مهم در مدیریت آموزشی ایفا می‌کنند: اولا به فراگرد آموزش و پرورش جهت می‌دهند، ثانیا انگیزه‌ی حرکت و فعالیت را به وجود می‌آورند و ثالثا ملاک‌های کنترل و ارزشیابی فعالیت‌های آموزشی را ایجاد می‌نمایند (جهانیان ۱۳۸۷، ۱۴۱). مدیریت آموزشی، باید قبل از هر چیز اهداف آموزش و پرورش را به خوبی شناخته و آنها را مورد بررسی قرار دهد و به‌کار بندد که برخی از آنها عبارتند از:

کمک به افراد سازمان آموزشی برای رسیدن به اهداف آموزش و پرورش
راهنمایی اعضای سازمان برای تشخیص و درک بهتر هدف‌ها
راهنمایی، همکاری، کمک، تقویت و حمایت از اعضای سازمان آموزشی
مشارکت افراد در تصمیم‌گیری و تبادل نظر آنها و ایجاد مسئولیت‌های مشترک در سازمان آموزشی
ایجاد روابط انسانی مطلوب و احترام متقابل بین مدیر و اعضای سازمان آموزشی
شناخت نیازها و حل مشکلات دانش‌آموزان به منظور دستیابی به اهداف آموزشی
توجه به تفاوت‌های فردی و کمک به کشف و بروز استعدادهای دانش‌آموزان
کمک و یاری به بهبود و اصلاح فرآیند آموزش و پرورش
فراهم نمودن امکانات و زمینه مساعد برای بروز خلاقیت و ابتکار، به منظور رشد و بلوغ فکری اعضای سازمان
ایجاد هماهنگی بین منابع و فعالیت‌های سازمان آموزشی (قرائی مقدم ۱۳۷۵، ۳۳).

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0