اقدام پژوهی معلم پنجم مقطع ابتدایی با موضوع چگونه توانستم به مریم کودک طلاق در یادگیری بهتر درس کمک کنم

اقدام پژوهی معلم پنجم مقطع ابتدایی چگونه توانستم به مریم کودک طلاق در یادگیری بهتر درس کمک کنم نمونه ای دقیق و کامل در قالب ورد و قابل ویرایش

اقدام پژوهی معلم پنجم مقطع ابتدایی با موضوع چگونه توانستم  به  مریم کودک طلاق در یادگیری بهتر درس کمک کنم

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

خانواده اوّلین پایه گذار شخصیّت و ارزش های فکری است که نقش مهمّی در تعیین سرنوشت ، سبک و خط مشی آینده ی فرد دارد. هیچ کس  در خانواده از تأثیرات نامطلوب طلاق گریزی  ندارد . طلاق و جدایی والدین پدیده ای ناخوشایند و نامطلوب است که غالباً پس از یک دوره کشمکش  و درگیری های شدید خانوادگی به وقوع می پیوندد . علاوه بر فشامریمی روانی که در پی کشمکش های فزاینده ی والدین طلاق بر کودک تحمیل می گردد ، فشامریمی روانی دیگری نیز به عنوان  پیامد های جانبی طلاق وجود دارد که گاه مجموع این فشامریم می تواند کودک را به مرز بیماری های اعصاب و روان ، ناهنجاری های رفتاری ،  ناسازگاری های اجتماعی و عاطفی نیز بکشاند . اولین سال های طلاق پرتنش ترین سال برای والدین است ، زیرا با بسیاری از مشکلات تازه و دشواری های مربوط به امورمالی و خانوادگی مواجه اند .  (‌حجازی ، ص ۳۳ )  اکثر اوقات در چنین شرایطی خود پنداره ی والدین دچار تزلزل می شود و احساس اضطراب ، افسردگی ، خشم ،  طردشدگی و ناتوانی وبی کفایتی در برقراری روابط پر معنا به وجود می آید . این احساسات همانند امواجی حریم روانی و عاطفی کودک را متأثر  می سازد و کودک علاوه بر شرایط جدید والدین ، ناچار به تحمل   پدیده های جانبی طلاق نیز خواهد بود

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلم پنجم مقطع ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  اختلال رفتاری

پیشگفتار در رابطه با  اختلال رفتاری 

مقدمه  موضوع در رابطه با اختلال رفتاری 

شناسایی مسئله در رابطه با  اختلال رفتاری 

توصیف وضع موجود

اینجانب ….. آموزگار پایه پنجم دبستان ….. مدت ….سال است که در آموزش و پرورش مشغول به خدمت می باشم. دانش آموز مورد مطالعه من،  مریم به خاطر نداشتن تعادل رفتاری و برخورد مکرّر با بچّه ها و ریختن وسایل  آن ها ، باعث درگیری  مکرّر در کلاس و مدرسه و بیرون از محیط مدرسه است و اکثر اوقات دانش آموزان دیگرم  و بعضی از اولیاء از او شاکی هستند . او وسایل دانش آموزان را با مهارت خاصی می دزدید و عنوان می کرد مال من است.  در محیط درس ، مخصوصاً موقع تدریس درس ، بدون اجازه ازجای خود بلند می شود و راه می رود واکثر اوقات به خاطر گفتن مطالب بی اساس مخل کلاس و یادگیری دانش آموزان دیگرم     می شود و موجب ناراحتی من و دیگر دانش آموزانم است .او به درس و مدرسه علاقه ای نشان نمی دهد و بسیار بی نظم و پرخاشگر است.

به مدّت دو هفته رفتار مریم را به طور دقیق مشاهده کردم و سیاهه ی رفتارش را نوشتم . هفته سوم آبان ماه، موقعی که از دفتر آموزشگاه بیرون آمدم ، مریم را وسط راهرو در حال دویدن و جست و خیز دیدم تا چشمش به من افتاد به طرف کلاس دوید ، پس از ورود به کلاس و سلام و احوالپرسی با دانش آموزان درس را شروع کردم . موقع تدریس چندین بار مریم بی اجازه  به بهانه تراش کردن مداد یا ریختن آشغال در سطل زباله از جایش برخاست و هر بار با حواس پرتی وسایل بچّه ها را به عمد یا غیر عمد روی زمین  ریخت . در هنگام تدریس . مریم بی قرار با دانش آموزان جلویی یا پشتی یا بغل دستی‌ ، در حال حرف زدن یابدون اجازه به وسایل آن هادست می زد که با اعتراض آن ها مواجه  می شد.

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  اختلال رفتاری 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با اختلال رفتاری 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  اختلال رفتاری 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با اختلال رفتاری 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  اختلال رفتاری 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با اختلال رفتاری 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با اختلال رفتاری 

نتیجه گیری در رابطه با اختلال رفتاری

پیشنهادات در رابطه با اختلال رفتاری

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با اختلال رفتاری 

برای دانلود اقدام پژوهی معلم پنجم مقطع ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی معلم ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0