اقدام پژوهی معلم اول مقطع دبستان با موضوع حل مشکل انگشت مکیدن در دانش آموز پایه اول

اقدام پژوهی معلم اول مقطع دبستان

اقدام پژوهی معلم اول مقطع دبستان با موضوع چگونه توانستم  انگشت مکیدن  را در  فرناز دانش آموز پایه اول  برطرف کنم

بانک فایل معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

درآموزش و پرورش معلم نقش یاد دهنده ودانش آموزنقش یاد گیرنده(متعلم) رادارد. در این راه تعیم وتعلم مشکلات فراوانی بر سر راه وجود دارد که با همکاری معلم ومتعلم باید برطرف گردد تا امر آموزش به سهولت انجام گیرد.

ذز میان سایر مشکلات کودکان انگشت مکیدن کودکان اغلب روی دندان ها و حرف زدن آنها تاثیر منفی می گذارد .مشکلات جسمانی از این قبیل را می توان بر طرف ساخت اما مشکلات روانی در ارتباط با مکیدن بلند مدت انگشت به آسانی درمان نمی شود. بسیاری از کودکان که به مکیدن انگشت عادت کرده اند تحت تاثیر رفتار پدر و مادر ،خواهر و برادر ،دوستان ،اقوام ،آموزگاران و حتی اشخاص غریبه که می خواهند آنها را به هر شکل از مکیدن انگشت باز دارن ناراحت و عصبی می شوند . نتیجه اش کودکی است که از عزت نفس کافی برخوردار نیست،کودکی که به خودش بهای لازم را نمی دهد .کودکانی که پیوسته تحت فشار هستند تا از مکیدن انگشت خودداری کنند ، خودشان را تدریجاٌ آدم های بدی ارزیابی می کنند که چیز جالبی برای عرضه ندارن . این بچه ها به تدریج ممکن است مشوش ،خشمگین و یا پرخاشگر گردند.این مشکل به نوبه ی خودنه تنها در روحیات فرد اثر می گذارد بلکه دردرس آن نیز تأثیر گذار خواهد بود و بهتر است معلم چاره ای برای برطرف کردن آن بیاندیشد.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلم اول مقطع دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  رفتار نامطلوب

پیشگفتار در رابطه با  رفتار نامطلوب 

مقدمه  موضوع در رابطه با رفتار نامطلوب 

شناسایی مسئله در رابطه با  رفتار نامطلوب 

توصیف وضع موجود

اینجانب ……………………دارای ………….سال سابقه کار در آموزش و پرورش می باشم و هم اکنون در پایه …..آموزشگاه …. مشغول تدریس می باشم در سال تحصیلی اخیر متوجه مشکل جدی یکی از دانش آموزانم به نام فرناز در رابطه با  انگشت مکیدن ،کم حرفی و انزوا طلبی   وی شدم . این دانش آموز برروی کلاس همیشه ساکت و آرام است و معمولأ برای نشستن چه در کلاس وچه در حیاط گوشه ی آخر در کنج را انتخاب می کند، صبحت نمی کند مگر در مواقعی که سوالی از او بپرسیم که آن وقت هم تلاش می کند با سرعت جواب را بدهد و آرام بگیرد و اگرجواب را نداند به من نگاه می کند وهیچ جوابی نمی دهد و وقتی از او میخواهم صحبت کند فقط به من نگاه می کند.درزنگ ورزش با دیگر دانش آموزان بازی نمی کند وتنها در گوشه ای از مدرسه می ایستد وبه آنها نگاه می کند. در زنگ های تفریح بارها وبارها مشاهده شده که فقط در گوشه ای می ایستد و یا نشسته و انگشتانش را می مکد.تابحال دیده نشده با دانش آموز دیگری در حال گفت وگووقدم ردن باشد بعضی حروف درست تلفظ نمی کند و از نظر نوشتاری خوب نیست. بنا بر این لازم بود که روی مشکل وی و راهکار های برطرف نمودن این مشکل به طور جدی کار شود.

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  رفتار نامطلوب 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با رفتار نامطلوب 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  رفتار نامطلوب 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با رفتار نامطلوب 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  رفتار نامطلوب 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با رفتار نامطلوب 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با رفتار نامطلوب 

نتیجه گیری در رابطه با رفتار نامطلوب

پیشنهادات در رابطه با رفتار نامطلوب?

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با رفتار نامطلوب 

برای دانلود اقدام پژوهی معلم اول مقطع دبستان و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0