اقدام پژوهی مدیران مدارس متوسطه با موضوع چگونه توانستم روابط انسانی وتسهیل ارتباطات بین سه گروه مخاطب مدرسه (معلم،اولیا،دانش آموزان ) را بهبود بخشم

اقدام پژوهی مدیران مدارس متوسطه چگونه توانستم روابط انسانی وتسهیل ارتباطات بین سه گروه مخاطب مدرسه (معلم،اولیا،دانش آموزان ) را بهبود بخشم در قالب ورد

اقدام پژوهی مدیران مدارس متوسطه با موضوع چگونه توانستم روابط انسانی وتسهیل ارتباطات بین سه گروه مخاطب مدرسه (معلم،اولیا،دانش آموزان ) را بهبود بخشم

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

هر مدیری در درجه اول باید از خود بپرسد که آیا توان پذیرفتن دیگر را –  آن چنان که هستند – دارد یا خیر؟ آیا برای دیگران حق زیستن و اظهار وجود قایل است؟ آیا می داند که هر انسانی یک موجود منحصر به فرد است و از توانایی ها و استعدادهای متفاوتی برخوردار است و هیچ دو نفری صد در صد مانند یکدیگر نیستند؟ اگر مدیری نتواند معلمان، دانش آموزان و کارمندان خود را آن گونه که هستند، بپذیرد و خود و خواسته ها و خصوصیات شخصی خود را محور مقایسه و پذیرش آنان قرار دهد، هرگز نمی تواند با دیگران رابطه ی مستمر و سودمندی برقرار کند.

دانش روابط انسانی به مطالعه راه های ایجاد زمینه ها و شرایط مناسب برای زندگی و رشد افراد می پردازد. محیط و شرایط مناسب به وضعیتی اطلاق می شود که در آن افراد بتوانند از طریق دست یافتن به نیازهای منطقی خود رشد کنند. این رشد در راستای فطرت آن هاست و در نهایت، استعداد و توانایی های بالقوه ی آنان شکوفا می شود. محیط مناسب برای رشد، محیطی است که با ویژگی های موجود زنده سازگاری داشته باشد. اگر بعضی گیاهان در برخی مناطق خوب رشد می کنند و بارور می شوند، به این دلیل است که زمین و مواد ترکیبی آن و آب و هوایی محیط جغرافیایی با نیازهای آن گیاهان تناسب دارد. در کویر خشک و سوزان غیر از خار و برخی گیاهان نادر چیزی نمی روید.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی مدیران مدارس متوسطه وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  همدلی

پیشگفتار در رابطه با  همدلی 

مقدمه  موضوع در رابطه با همدلی 

شناسایی مسئله در رابطه با  همدلی 

توصیف وضع موجود

اینجانب ………. با کد پرسنلی ………… مدت …………. سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم. و هم اکنون …………. شهرستان …….. می باشم .بنده در سال تحصیلی اخیر تصمیم گرفتم از طریق تعامل سازنده با همکاران و دانش آموزان در آموزشگاه به بهبود روابط انسانی حاکم بر مدرسه ام بپردازم. و سبک مدیریت مشارکتی مدیران و نقش آن درخلاقیت کارکنان درسال تحصیلی ۹۷-۱۳۹۶را  با  موفقیت اجرا کنم  مگر نه این است که دربین نیروهای آموزش و پرورش، مدیران  باید جلودار این قافله باشند، کسانی که با بردن نامشان باید یاد خوبی، صفا، صداقت و تمامی فضایل اخلاقی افتاد؟اما باید پرسید آیا اینگونه است؟آیا اگر پرس و جویی از دانش آموزان و همکاران شود که وقتی نام مدیر را می برید به یاد چه می افتید؟آیا یاد شخصی که گاهی اوقات تنها امر و نهی می کند به اصطلاح «نق» می زند، کاری که نوجوان و جوانان از آن متنفرند یا خدای ناکرده به یاد کلماتی همچون بیکاری، پا بر روی پاگذاشتن، چرت زدن، بی انگیزگی و تداعی گر شخصی است که از قافله علم چند صد کیلومتری عقب است و تنها هنرش چسباندن چند تراکت بر روی تابلوی آموزشگاه است و یا در حال تهیه گزارشی از فعالیت و مراسمی که یا انجامش نداده است یا در صورت انجام هدف صرف ارائه یک گزارش بوده است. با توجه به صحبتی که با همکارانم در مدرسه داشتم اکثرا موارد فوق را مورد تائید قرار دادند .و من نیز در اولین تجربه ام در پست مدیرت پرورشی بعد از مدتی متوجه شدم که همکارانم احساس راحتی نمی کنند و صمیمت و اعتماد لازم در روابط وجود ندارد.لذا به دنبال راه کار هایی هستم که این مشکل را برطرف نمایم .

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  همدلی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با همدلی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  همدلی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با همدلی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  همدلی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با همدلی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با همدلی 

نتیجه گیری در رابطه با همدلی

پیشنهادات در رابطه با همدلی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با همدلی 

 

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0