اقدام پژوهی برای معلمان مقاطع دبستان با موضوع چگونه توانستم با برگزاری جلسات آموزش خانواده (مبتنی بر آیات و روایات) گرایش به طلاق را در اولیای دانش آموزان مدرسه ام کاهش دهم

اقدام پژوهی برای معلمان دبستان

اقدام پژوهی برای معلمان مقاطع دبستان با موضوع چگونه توانستم با برگزاری جلسات آموزش خانواده (مبتنی بر آیات و روایات) گرایش به طلاق را در اولیای دانش آموزان مدرسه ام کاهش دهم

در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

یکی از مهمترین عوامل پرورش فطرت راستگویی در کودکان ،محیت خانواده است . جایی که پدران و مادران راستگو هستند و پیرامون دروغ و خلاف حقیقت نمی گردد، طفل طبعاً به راه درستی می رود  و راستگو  بار می آید و به آسانی می تواند موانعی را که به فراوانی در سر راهش پیدا می شوند ، بر طرف کند . برعکس ، جایی که پدران و مادران خود دروغ می گویند و به این خوی ناپسند معتاد هستند ، قطعاً طفل با خلق ناپسند دروغگویی رشد می کند .(‌شفیع زاده )

*  طلاق یعنی جدا شدن از قید نکاح ، رهایی از زناشویی

**  ناهنجار یعنی کج وناهموار ، زشت و ناپسند ، بی قاعده

***  رفتار یعنی روش ، رفتن ، طرز حرکت ، طرز عمل  ( برگرفته از فرهنگ عمید)

در اوائل مهر ماه ۹۶ تعدادی از اولیا ، که به واسطه ی همکاری فرزندشان به دفتر آمده بود ، به مدرسه مراجعه کرد

تیترهایی که در این اقدام پژوهی برای معلمان مقاطع دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  راستگویی

پیشگفتار در رابطه با  راستگویی 

مقدمه  موضوع در رابطه با راستگویی 

شناسایی مسئله در رابطه با  راستگویی 

توصیف وضع موجود

دانش آموزان مورد مطالعه من همگی دانش آموزانی بودند که مشکل از هم گسیختگی خانوادگی و طلاق داشتند به خاطر نداشتن تعادل رفتاری و برخورد مکرّر با بچّه ها و ریختن وسایل  آن ها ، باعث درگیری  مکرّر در کلاس و مدرسه و بیرون از محیط مدرسه هستند و اکثر اوقات دانش آموزان دیگرم  و بعضی از اولیاء از آنها شاکی هستند . در محیط درس ، مخصوصاً موقع تدریس درس ، بدون اجازه ازجای خود بلند می شوند و راه می روند واکثر اوقات به خاطر گفتن مطالب بی اساس مخل کلاس و یادگیری دانش آموزان دیگر  می شوند و موجب ناراحتی دیگر دانش آموزان هستند .آنها به درس و مدرسه علاقه ای نشان نمی دهند و بسیار بی نظم و پرخاشگر هستند.و دچار افت تحصیلی شده بودند.

به مدّت دو هفته رفتار دانش آموزان و بخصوص یکی از آنها را به نام مریم به طور دقیق مشاهده کردم و سیاهه ی رفتارشان را نوشتم . هفته سوم آبان ماه، موقعی که از دفتر آموزشگاه بیرون آمدم ، مریم را وسط راهرو در حال دویدن و جست و خیز دیدم تا چشمش به من افتاد به طرف کلاس دوید ، پس از ورود به کلاس و سلام و احوالپرسی با دانش آموزان درس را شروع کردم . موقع تدریس چندین بار مریم بی اجازه  به بهانه تراش کردن مداد یا ریختن آشغال در سطل زباله از جایش برخاست و هر بار با حواس پرتی وسایل بچّه ها را به عمد یا غیر عمد روی زمین  ریخت . در هنگام تدریس . مریم بی قرار با دانش آموزان جلویی یا پشتی یا بغل دستی‌ ، در حال حرف زدن یابدون اجازه به وسایل آن هادست می زد که با اعتراض آن ها مواجه  می شد.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  راستگویی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با راستگویی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  راستگویی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با راستگویی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  راستگویی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با راستگویی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با راستگویی 

نتیجه گیری در رابطه با راستگویی

پیشنهادات در رابطه با راستگویی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با راستگویی 

برای دانلود اقدام پژوهی برای معلمان مقاطع دبستان و دریافت اقدام پژوهی آموزگار دبستان از لینک خرید استفاده نمایید.

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0