گزارش تخصصی پایه چهارم : تحلیل دانش های زبانی کتاب فارسی خوانداری از نظر دستوری
گزارش تخصصی پایه چهارم
گزارش تخصصی پایه چهارم به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان تحلیل دانش های زبانی کتاب فارسی خوانداری چهارم از نظر دستوری و …. در دانش آموزان پایه چهارم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۲۳ صفحه
سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی پایه چهارم به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه تحلیل دانش های زبانی کتاب فارسی خوانداری از نظر دستوری و ….
سرآغاز سخن پیرامون قضیه تحلیل دانش های زبانی کتاب فارسی خوانداری از نظر دستوری و ….
دیباچه پیرامون قضیه تحلیل دانش های زبانی کتاب فارسی خوانداری از نظر دستوری و ….
درک مشکل پیرامون قضیه تحلیل دانش های زبانی کتاب فارسی خوانداری از نظر دستوری و ….
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه تحلیل دانش های زبانی کتاب فارسی خوانداری از نظر دستوری و ….
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه تحلیل دانش های زبانی کتاب فارسی خوانداری از نظر دستوری و ….
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه تحلیل دانش های زبانی کتاب فارسی خوانداری از نظر دستوری و ….
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با تحلیل دانش های زبانی کتاب فارسی خوانداری از نظر دستوری و ….
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات تحلیل دانش های زبانی کتاب فارسی خوانداری از نظر دستوری و ….
بررسی بیشتر در رابطه با تحلیل دانش های زبانی کتاب فارسی خوانداری از نظر دستوری و ….
ارائه مستندات پیرامون تحلیل دانش های زبانی کتاب فارسی خوانداری از نظر دستوری و ….
پیش بینی نتایج در مورد تحلیل دانش های زبانی کتاب فارسی خوانداری از نظر دستوری و ….
راهکارها پیرامون قضیه تحلیل دانش های زبانی کتاب فارسی خوانداری از نظر دستوری و ….
رفرنس و منبع مورد استفاده تحلیل دانش های زبانی کتاب فارسی خوانداری از نظر دستوری و ….
اهمیت موضوع
البته معیارها وویژگیهای ریز و فرعی دیگری هم میتوان به اینها اضافه کرد؛ ولی ما با در نظر گرفتن همین چند ویژگی، نگاهی اجمالی به درسهای کتاب فارسی چهارم دبستان خواهیم انداخت تا ملاحظه کنیم که این اثر چه اندازه از این معیارها برخوردار است؛ بنابراین ابتدا نثر کتاب را بررسی میکنیم وبعد به شعر می پردازیم.
الف)نثر
- رعایت زبان: به قول مولانا « چون سروکار تو با کودک فتاد / پس زبان کودکی باید گشاد».
تا پیش از انقلاب اسلامی بسیاری میپنداشتند با به کارگیری واژههای ساده میتوان برای کودکان نوشت وبدون در نظر گرفتن معیارهای دیگر برای کودکان مینوشتند
در نگاه کلی به این کتابها متأسفانه شاهد نوعی شتابزدگی در مواردی غیر کارشناسانه، حشو و زواید وگاه ناکارآمدی و نامناسب بودن بعضی متنها هستیم
که این نوشتهها در واقع درباره کودکان بود، نه برای کودک: آدمهای بزرگی که از بالا به کودکان نگاه میکردند و به آنها اندرز میدادند که چه کار بکنند وچه نکنند.
اگر بخواهیم تنها به زبان ساده وقابل فهم کودکان توجه کنیم، به رعایت زبان قابل فهم در درسهای کتاب چهارم بسیار توجه شده است و نوع نوشتهها تقریباً نزدیک به هم و مناسب کودکان است؛ البته باید توجه داشت که بعضی موضوعات خاص، مثل درس پنجم کتاب (جهان پهلوان) که ازالمپیک ورخدادها وچگونگی حرکات ورزشکاران میگوید و درس چهارم (کودکان حق دارند که ….) که ازسازمان یونیسف و سازمان ملل متحد وحقوق و وظایف آنها صحبت میکند؛ همچنین درس پانزدهم (میراث فرهنگی) که از موزه و آثار باستانی اطلاع میدهد، نیازمند واژهها و اصطلاحات خاص خود است که زبان این دروس نسبت به درسهای دیگر مشکلتر است؛ هر چند رعایت زبان کودکان به این معنا نیست که ما هیچ واژه واصطلاح مشکل وجدیدی به کودکان ندهیم؛ به هر حال باید دست کودک را گرفت و او را با واژگان جدید آشنا کرد؛ اما اگر تعداد این واژگان زیاد شود کودک از فهم مطلب باز میماند وجذابیتی برای آنها نخواهد داشت.
- موضوع: معمولاً برای کودکان ازموضوعاتی صحبت میکنند که آنها با آن مواجهاند؛ البته بعضی از موضوعات عام وکلی را میتوان برای آنها بازگو کرد، منتها با زبان ونگاه آنان یا به صورت تلطیف یافتهتر.
شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی پایه چهارم را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.
دیدگاهی بنویسید