گزارش تخصصی پایه دوم ابتدایی : موضوع رفع ضعف املا نویسی دانش آموز

گزارش تخصصی معلم کلاس دوم ابتدایی

گزارش تخصصی معلم کلاس دوم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم در دانش آموزان پایه اول با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۲۵  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلم کلاس دوم ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه   بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم

سرآغاز سخن پیرامون قضیه   بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم

دیباچه پیرامون قضیه  بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم

درک مشکل پیرامون قضیه   بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه   بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه   بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه  بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با   بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات   بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم

بررسی بیشتر در رابطه با  بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم

ارائه مستندات پیرامون  بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم

پیش بینی نتایج در مورد  بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم

راهکارها پیرامون قضیه  بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم

رفرنس و منبع مورد استفاده  بهبود ضعف املای دانش آموز پایه دوم

اهمیت و ضرورت حل مشکل:

ـ اگر از ابتدا ضابطه و قانونی در تعلیم املاء داشته باشیم ، راحت تر هستیم. (صفاپور ، عبدالرحمان)

خوب نوشتن نوعی توانایی است که معلمان نقش مهمی در ایجاد این توانایی در کودکان را دارند. (زندی ، بهمن ۱۳۷۹)

لازم به ذکر است که املاء و فارسی زیربنای سایر دروس هستند. برای مثال اگر دانش آموزی ریاضی را درست نفهمد دلیل آن همیشه ندانستن ریاضی نیست. گاهی اوقات شاگرد موضوع را نمی تواند درست بخواند و یا نمی تواند درست بنویسد بنابراین نمره نمی آورد. و این امر باعث شکست دانش آموز در زمینه ی تحصیلی او شده و اعتماد به نفس او را پایین می آورد.

 حال با توجّه به موارد مطرح شده در این فعالیت علمی ، اهداف زیر را دنبال می کنم:

۱- راهبردهای چگونگی املانویسی را با توجّه به شرایط سنی و سطح توانایی دانش آموز آموزش دهم.

۲- مهارت نوشتن را در فاطمه  افزایش دهم.

۳- اعتماد به نفس فاطمه را بالا ببرم.

۴- مهارت خواندن را در فاطمه پیشرفت دهم.

۵- دقّت و توجّه و تمرکز را در فاطمه تقویت کنم.

۶- علاقمندی فاطمه را به درس املاء افزایش دهم.

گردآوری شواهد یک

جهت تبیین دقیق مسئله نیاز به اطلاعات بیشتر و دقیق تر می باشد که می بایست به طریق علمی و با رعایت ویژگیهای جمع آوری اطلاعات اقدام نمود. بنابراین با توجه به ماهیت مسئله لازم بود از روش های مختلف جمع آوری اطلاعات استفاده شود که روش های بکار گرفته شده در این پژوهش عبارتنداز:

الف) مصاحبه

ب) مشاهده

ج) بررسی اسناد و مدارک

د) مطالعه ی کتابخانه ای

هـ) استفاده از نظرات همکاران

اقدامات راه حل های پیشنهادی:

با در نظر گرفتن عوامل مطرح شده و راهکارهای پیشنهادی اقدامات زیر را جهت رفع مشکل به انجام رساندم:

از بین راهکارهایی که که برای بر طرف نمودن مشکل املاء پیشنهاد شده بود با توجه به شرایط و امکانات مدرسه و ظرفیت دانش آموز و محدودیت زمانی روش های زیر را درکلاس اجرا کردم:

–  روش چند حسی

–  خواندن شعر و الگوی به یاد سپاری

– استفاده از خمیر بازی

–  کشیدن نقاشی با کلمات

– برای افزایش اعتماد به‎نفس

–  دادن مسئولیت به فاطمه

– از بین بردن موقعیت های استرس زا برای فاطمه  در مدرسه

– فاطمه را در گروهی قرار داده که راحت ترین موقعیت را داشته باشد.و…

–  دو تصویر که مشابه هم هستند اما در یک یا چند مورد جزیی با هم اختلاف دارند به فاطمه  نشان داده و از وی خواسته شود تا تفاوت های بین دو تصویر را پیدا کند.

-کارت های مقوایی را گرفته روی هر کدام یک کلمه نوشته که حرف یا نقطه و یا دندانه کم یا اضافی داشته باشد و فاطمه نقص آن را پیدا کند.و…

برای تقویت هماهنگی دیداری حرکتی

ـ به وضعیت نشستن دانش آموز ونحوه ی گذاشتن دفتر روی میز توجه شود.

ـ به نحوه ی مداد دست گرفتن دانش آموز دقت شود.

ـ برای تقویت عضلات دست او گفته شود که کاغذ باطله یا کاغذ روزنامه را با دست هایش مچاله کند.

ـ کاغذهای باطله را قیچی کند.

ـ دکمه های لباس، بند کفش و زیپ را خودش باز وبسته نماید.و…

 شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلم کلاس دوم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0