گزارش تخصصی معلمان پایه ششم دبستان : دانش آموزان باهوشم و آشنا کردنشان با قوانین خاص مدرسه

گزارش تخصصی معلمان پایه ششم دبستان

گزارش تخصصی معلمان پایه ششم دبستان  به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی آشنا سازی دانش آموزان  باهوشم با  قوانین مدرسه در دانش آموزان پایه ششم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۲۳  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی معلمان پایه ششم دبستان  به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  آشنا سازی دانش آموزان  باهوشم با  قوانین مدرسه

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  آشنا سازی دانش آموزان  باهوشم با  قوانین مدرسه

دیباچه پیرامون قضیه آشنا سازی دانش آموزان  باهوشم با  قوانین مدرسه

درک مشکل پیرامون قضیه  آشنا سازی دانش آموزان  باهوشم با  قوانین مدرسه

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  آشنا سازی دانش آموزان  باهوشم با  قوانین مدرسه

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  آشنا سازی دانش آموزان  باهوشم با  قوانین مدرسه

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه آشنا سازی دانش آموزان  باهوشم با  قوانین مدرسه

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  آشنا سازی دانش آموزان  باهوشم با  قوانین مدرسه

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  آشنا سازی دانش آموزان  باهوشم با  قوانین مدرسه

بررسی بیشتر در رابطه با آشنا سازی دانش آموزان  باهوشم با  قوانین مدرسه

ارائه مستندات پیرامون آشنا سازی دانش آموزان  باهوشم با  قوانین مدرسه

پیش بینی نتایج در مورد آشنا سازی دانش آموزان  باهوشم با  قوانین مدرسه

راهکارها پیرامون قضیه آشنا سازی دانش آموزان  باهوشم با  قوانین مدرسه

رفرنس و منبع مورد استفاده آشنا سازی دانش آموزان  باهوشم با  قوانین مدرسه

دلایل عدم رعایت قوانین دانش آموزان:

۱- موقعیت نا مساعد آموزش(کوچکی کلاس)

۲-به موقع اجرا نشدن عدالت ومقررات همگانی وتبعیض در ارائه ی پاداش وکیفر

۳-غفلت از تقویت به موقع رفتار

۴- روابط نا مناسب خانواده و….

بی توجهی به انتظارات کلاس

متناسب نبودن پاداش و کیفر با نوع رفتار

کوچک بودن فضای کلاس

فقدان یکی از والدین

دربررسی پرسش نامه مربوط به دانش آموزان نتایج زیر حاصل شد.

بیشتر عدم قانون پذیری دانش آموزان به دوستان وهمسالان مربوط می شد

و پس از آن بی علاقه گی دانش آموزان  به درس علت مهم دیگر عدم قانون پذیری دانش آموزان محسوب می شد

سوالت دیگر پرسشنامه تقریبا  در یک سطح از تاثیر قرار داشتند وعوامل فوق از علت های اصلی عدم قانون پذیری دانش آموزان شناخته شدند.

با توجه به درصد هایی که از اطلاعات پرسشنامه بدست می اید راههای زیر برای کاهش تنش وبرقراری نظم بیشتر در کلاسهای مختلط جهت کیفیت بخشی اداره کلاس وارتقائ امر یادگیری پیشنهاد می گردد.

راههای کاهش یا حذف رفتار های بی نظمی

  1. ۱٫ رفتارهای بی نظم را مشخص و قوانین کلاس را مطرح کند و دانش‌آموزان ملزم به رعایت آن شوند
  2. ۲٫ بطور انفرادی با افراد نا منظم برخورد کرده دلایل بی نظمی را جویا ‌شوند .
  3. ۳٫ دانش‌آموزان باید رفتار مطلوب و مورد نظر معلم را بشناسند .
  4. ۴٫ بی‌توجهی به رفتار نا منظم دانش‌آموزان باعث می‌شود تا وی احساس کند که معلم فردی نا کارآمد است
  5. ۵٫ شرط لازم برای اجرای قوانین قابل درک و فهم بودن آن برای دانش‌آموزان است.
  6. ۶٫ آغاز کلاس با جذابیت و متعاقب آن دادن آزادی بیشتر به دانش‌آموز
  7. ۷٫ علاقه‌مند کردن دانش‌آموز به درس با یادگیری معنادار

۸-.خاموشی : برای اینکه رفتار نامطلوب دانش آموز ادامه نیابد می‌بایست  شرایط طوری فراهم شود که برای انجام دادن آن رفتار نا مطلوب پاداشی در یافت نکند

۹- اشباع : رفتار نامطلوب شاگرد به مدت طولانی تقویت می‌شود تا دانش‌آموز اشباع شود و احتمال تکرار آن کاهش یابد یعنی درست برعکس خاموشی و این روش بر خلاف تنبیه عوارض جانبی ندارد

۱۰- تقویت رفتار مغایر : رفتاری را که مغایر با رفتار نامطلوب است  تقویت می‌کنیم که خود ا ز یک اصل روانشناسی ناشی می‌شود که انسان نمی تواند خود را همزمان روی دو رویداد مخصوصاٌ اگر مغایر باشد متمرکز کند.

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی معلمان پایه ششم دبستان  را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0