گزارش تخصصی مربیان بهداشت علاقه مند کردن دانش آموزان به بهداشت فردی + پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی

گزارش تخصصی مربیان بهداشت علاقه مند کردن دانش آموزان به رعایت بهداشت فردی

گزارش تخصصی مربیان بهداشت به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان به رعایت بهداشت فردی با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۲۳ صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی مربیان بهداشت به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان به رعایت بهداشت فردی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان به رعایت بهداشت فردی

دیباچه پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان به رعایت بهداشت فردی

درک مشکل پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان به رعایت بهداشت فردی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان به رعایت بهداشت فردی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان به رعایت بهداشت فردی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان به رعایت بهداشت فردی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با  علاقه مند کردن دانش آموزان به رعایت بهداشت فردی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات  علاقه مند کردن دانش آموزان به رعایت بهداشت فردی

بررسی بیشتر در رابطه با علاقه مند کردن دانش آموزان به رعایت بهداشت فردی

ارائه مستندات پیرامون علاقه مند کردن دانش آموزان به رعایت بهداشت فردی

پیش بینی نتایج در مورد علاقه مند کردن دانش آموزان به رعایت بهداشت فردی

راهکارها پیرامون قضیه علاقه مند کردن دانش آموزان به رعایت بهداشت فردی

رفرنس و منبع مورد استفاده علاقه مند کردن دانش آموزان به رعایت بهداشت فردی

اهمیت بهداشت مدارس

مدرسه به عنوان یک ساختار اجتماعی، برای آموزش، محیطی را فراهم می‌نماید که کودک در آن سال های حساس زندگی خود را سپری می‌کند. هنگامی که کودک، دبستان را آغاز می‌کند شش سال از عمرش گذشته است و از محیط خانه به واحد اجتماعی مدرسه وارد و با محیط و با خطرات تهدید کننده سلامتی، تماس بیشتری پیدا می‌کند. کودک در مدرسه، فردی از افراد جامعه کوچک مدرسه است، به علاوه عضوی از اعضاء یک خانواده نیز می‌باشد که مجموع آن ها جامعه واجتماع را تشکیل می‌دهد لذا با ارائه خدمات در مدارس خدمات بهداشتی به جامعه نیز گسترش می‌یابد. بهداشت مدارس در سیاست بهداشتی و راهبرد کلی سرمایه گذاری های بهداشتی درمانی کشور و مجموعه برنامه های توسعه و رفاه اجتماعی جایگاه و اهمیت ویژه دارد زیرا:

مدرسه بعد از خانواده مهمترین نقش را در سلامت کودک دارد. دانش آموز در مدرسه علاوه بر یادگیری مهارت خواندن و نوشتن، اطلاعات، نگرش ها و رفتارهای جدید را می‌آموزد.

بیش از ۱۸ میلیون دانش آموز در ۹۷۰۰ آموزشگاه سراسر کشور در کنار۹۰۰۰۰۰ معلم به تحصیل اشتغال دارند، به علاوه نزدیک به دو سوم از مدارس به ویژه مدارس ابتدایی در نقاط روستایی کشور استقرار دارند. کثرت جمعیت دانش آموزان و وضعیت پراکندگی و استقرار مدارس بیانگر اهمیت بهداشت مدارس می‌باشد.

علی رغم تلاش ها و موفقیت های سال های اخیر، هنوز تعدادی از مدارس کشور فاقد امکانات و تسهیلات بهداشتی می‌باشند و فضاهای آموزشی از استانداردهای لازم برخوردار نمی‌باشند همچنین هنوز بیماری های واگیردار، بیماری های مختلف چشم، دهان و دندان، اختلالات شنوایی، قلبی و عروقی، بیماری های انگلی، کمبودهای تغذیه ای و بالاخره اختلالات رفتاری، سلامت دانش آموزان را تهدید می‌کند و موجب مشکلاتی در فراگیری و افت تحصیلی آن ها می‌شود و این در حالیست که شناخت به موقع و رفع مشکلات دانش آموزان، اقدامی موثر و سنجیده در بهبود سلامت و پیشرفت آموزش آنها خواهد بود.

اگر در هر یک از مراحل اولیه زندگی نیازهای روانی، اجتماعی، فیزیولوژیک و یا آموزشی دانش آموزان به موقع تامین نشود در دوره های بعدی زندگی جبران عوارض ایجاد شده امکان پذیر نیست و یا به دشواری جبران می‌شود برای رشد و توسعه یک نسل و بهبود و تکامل نسل بعد، راهکار اصولی آنست که برای بهداشت مدارس سرمایه گذاری شود.

قریب یک سوم جمعیت کشور در زمان معین در مکان های مشخص با آمادگی کامل جهت یادگیری حضور می‌یابند که این امر علاوه بر سهولت دسترسی به گروه های هدف، دستیابی به اهداف بهداشتی را سهل تر می‌سازد.

برخورداری دانش آموزان (در بعد فردی و اجتماعی) از امکانات بهداشتی و مراقبتی مناسب اثرات مطلوب بسیار دارد، از جمله نیروی درک و دریافتی آن ها را به حداکثر می‌رساند و با جلوگیری از افت ناموجه تحصیلی و در نتیجه از اتلاف سرمایه های وسیع می‌کاهد.

تعریف بهداشت مدارس

طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت، بهداشت مدارس عبارتست از مجموعه اقداماتی که به منظور تشخیص، تامین و ارتقاء سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی دانش آموزان و آندسته از کارکنانی که به نحوی در ارتباط با دانش آموزان قرار دارند به اجرا در می‌آید. منظور از دانش آموز، کلیه افرادی است که در مقاطع و پایه های تحصیلی مختلف از پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی در آموزشگاه های کشور به تحصیل اشتغال دارند.

 هدف کلی گزارش تخصصی

هدف کلی این گزارش تخصصی عبارتست از تشخیص، تامین و ارتقاء سلامت جسمی، روانی و اجتماعی و معنوی دانش آموزان

اهداف اختصاصی گزارش تخصصی

ارتقاء سطح آگاهی، نگرش و رفتارهای بهداشتی دانش آموزان

ارتقاء سطح آگاهی، نگرش و عملکرد بهداشتی کارکنان مدارس و والدین دانش آموزان

ایجاد میل به سلامت در کودکان و نوجوانان دانش آموز

آموزش، تمرین مهارت های سالم زیستن به نحوی که طبیعت ثانوی آن ها شود.

بهبود وضعیت ایمنی و بهداشت محیط مدارس

شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی مربیان بهداشت را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0