کنش پژوهی تاریخ افزایش علاقه دانش آموزان نسبت به درس تاریخ

کنش پژوهی تاریخ افزایش علاقه دانش آموزان نسبت به درس تاریخ

خیر مقدم خدمت دانشجویان رشته دبیری  دانشگاه فرهنگیان این فایل کنش پژوهی تاریخ می باشد که به صورت ورد و کامل می باشد. کارورزی به دانشجویان فرصت می دهد تا به بهترین نحو از یک محیط کاری عینی تجربه کسب کنند.

اهداف و پیامد های کارورزی در ترم سوم

دانشجو در این ترم باید با گذراندن کارورزی ۳ و تدوین کنش پژوهی تاریخ بتواند :

  • نتایج تجربیات خود ، از فرآیند طراحی، اجرا و ارزیابی و بازبینی و بازاندیشی در طرح آموزشی را با تکیه بر عقلانیت عملی در قالب کنش پژوهی فردی گزارش کند.
  • دانشجوی معلمی باید در این مرحله با کنش پژوهیِ فردی ، به بهسازی عمل، بهسازی درک و فهم، و اصلاح عملکرد حرفه ای خود بپردازد.

قسمتی از این مجموعه

بیان مسئله

یکی از علل عمده ضعف در یادگیری و در نتیجه مشاهده نمرات پایین میان دانش آموزان نداشتن انگیزه و علاقه کافی برای یادگیری است. البته انگیزه موضوعی نیست که تنها در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته باشد، این مفهوم از دیر باز مورد عنایت اندیشمندان و بزرگان قرار گرفته است. از جمله بیت زیر نشاندهنده توجه گذشتگان به علاقه در امر تربیت و معلم بود:

درس معلم اربود زمزمه محبتی            جمعه به مکتب آورد طفل گریزپای را

در واقع انگیزه عاملی است درونی که رفتار فرد را در جهت معینی هدایت می­کند و راهنمای او برای گزینش، کوششی از میان کوششهای ارادی وی می­شود.[۱] جان دیویی در مورد علاقه فراگیرندگان می­گوید: «علاقه جرقه ای است که بدون آن شعله یادگیری فروزان نمی­شود.»[۲] هدف اصلی نگارنده این است که با چه تمهیداتی می­توان علاقه دانش آموزان را نسبت به درس تاریخ افزایش داد. وقتی که این امر تحقق یافت زمینه برای رشد خلاقیت ها، ابتکارات و اندیشه های نو فراهم خواهد شد.

برای دانلود بلافاصله پس از خرید فایل کنش پژوهی تاریخ روی دکمه قرمز خرید در زیر کلیک کنید.

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0