نوان پروپوزال: تاثیرآموزش های مجازی ضمن خدمت بر توانمندسازی روانشناختی وخودکار آمدی معلمان ابتدایی شهر اصفهان در سال تحصیلی۹۱-۹۰

نوان پروپوزال: تاثیرآموزش های مجازی ضمن خدمت بر توانمندسازی روانشناختی وخودکار آمدی معلمان ابتدایی شهر اصفهان در سال تحصیلی۹۱-۹۰

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

ارایه نشدن آموزش های مناسب ضمن خدمت، بازآموزی و آموزش هایی از این دست موجبات کاهش مهارت های کاری،‌ کمرنگ شدن هویت شغلی و بی معناشدن کار برای کارکنان آموزشی را فراهم کرده است. کارکنان آموزشی مدارس، مسوولیت های مختلف آموزشی، پرورشی و حرفه ای را به عهده دارند، با گذشت زمان انجام دادن این وظایف و مسوولیت ها تکراری و یکنواخت می شود و آنچه که می تواند روند این مسوولیت پذیری را دگرگون کند، آموزش های ضمن خدمت است (حسینیان و طباطبایی، ۱۳۸۹).

امروزه آموزش و بهسازی منابع انسانی به عنوان یکی از استراتژیهای اصلی جهت سازگاری مثبت با شرایط تغییر به عنوان مزیت رقابتی سازمانها قلمداد می‌شود و از اینرو جایگاه و اهمیت راهبردی آن در بقاء و توسعه سازمان غیر قابل انکار است. آموزش عامل کلیدی در توسعه محسوب می‌شود که چنانچه بدرستی و شایستگی برنامه‌ریزی و اجرا شود می‌تواند بازده اقتصادی قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. آموزش و بهسازی کارکنان اقدامی راهبردی است که در سطح فردی باعث ارتقای کیفیت شغلی و در سطح سازمانی عامل تعالی و توسعه سازمان ودر سطح ملی موجب افزایش بهره‌وری می‌شود. بنابراین زیربنایی ترین اقدامی است که تحول را در سازمانها پایه ریزی می نماید(آقایار، ۱۳۸۲).

……

مرور منابع:

حسینیان و طباطبایی (۱۳۸۹) اثربخشی آموزش های ضمن خدمت دبیران و مربیان فنی- حرفه ای مدارس استثنایی شهر تهران بر خشنودی شغلی و توانمندی حرفه ای آنها را مورد مطالعه قرار دادند. در این مطالعه ۱۲۰ دبیر و مربی از تهران به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند. یافته های حاصل از پژوهش حاکی از آن است که آموزش های ضمن خدمت بر خشنودی شغلی موثر بوده است. علاوه بر این، آموزش های فوق بر اطلاعات و توانایی های حرفه ای دبیران و مربیان فنی و حرفه ای مدارس استثنایی تأثیر داشته و افزایش دانش و توانمندی حرفه ای دبیران و مربیان را باعث شده است.

………..

فرضیه‏های تحقیق:

۱- آموزش های مجازی ضمن خدمت بر توانمندسازی روانشناختی معلمان تاثیردارد.

۱-۱- آموزش های مجازی ضمن خدمت بر احساس معناداری معلمان تاثیر دارد.

۱ -۲- آموزش های مجازی ضمن خدمت بر احساس خودمختاری معلمان تاثیر دارد.

۱-۳- آموزش های مجازی ضمن خدمت بر احساس اعتماد معلمان تاثیر دارد.

۱ -۴- آموزش های مجازی ضمن خدمت بر احساس شایستگی معلمان تاثیر دارد.

۱ -۵- آموزش های مجازی ضمن خدمت بر احساس تاثیر گذاری معلمان تاثیر دارد.

۲- آموزش های مجازی ضمن خدمت بر خودکارآمدی معلمان تاثیردارد.

۳- تاثیر آموزش های مجازی ضمن خدمت بر توانمند سازی روانشناختی وخود کار آمدی بر حسب ویژگی های جمعیت شناختی معلمان متفاوت است .

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0