نمونه گزارش تخصصی مدیر مدرسه ابتدایی – ترویج کتابخوانی
نمونه گزارش تخصصی مدیر مدرسه
به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان در جهت پیشبرد یادگیری هر چه بیشتر
نمونه گزارش تخصصی مدیر مدرسه به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان در جهت پیشبرد یادگیری هر چه بیشتر با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۲۸ صفحه
سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی مدیر مدرسه به قرار زیر است :
عنوان مطلب پیرامون قضیه ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان
سرآغاز سخن پیرامون قضیه ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان
دیباچه پیرامون قضیه ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان
درک مشکل پیرامون قضیه ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان
بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان
تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان
مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان
بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان
وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان
بررسی بیشتر در رابطه با ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان
ارائه مستندات پیرامون ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان
پیش بینی نتایج در مورد ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان
راهکارها پیرامون قضیه ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان
رفرنس و منبع مورد استفاده ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین دانش آموزان
خسارتهای ناشی از افت تحصیلی:
۱-هزینههای تحمیلشده به دولت یاآن چه افت تحصیلی به نظام آموزشی تحمیل می کند را میتوان شامل موارد زیر دانست :
الف: اتلاف هزینههای جاری اداره و موسسات آموزشی توسط دولت.
ب: اتلاف سرمایهگذاریهای ثابت برای احداث و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی.
۲- هزینههای تحمیلشده بر خانواده شامل:
الف: اتلاف هزینههای مستقیم خانواده مثل پرداخت حق ثبتنام، هزینه لوازمالتحریر.
ب: اتلاف هزینههای حمل و نقل، ارتباطات برای رفت و آمد دانشآموزان به مدرسه.
۳- خسارتهای وارده به دانشآموزان شکست خورده شامل:
الف: هزینه فرصت از دست رفته بر اثر دیرتر راه یافتن به بازار کار.
ب: خسارتهای دیگری که بر فرد وارد میشود مثل هزینه واقعی سرخوردگی، احساس حقارت و بیکفایتی و خودپنداری منفی.
به نظر میرسد که بعد روانی اجتماعی خسارتها که به دانشآموز و خانواده او وارد میشود، بهمراتب ضربات روانی جدیتری نسبت به بعد مادی برخانواده و فرد تحمیل میکند و متأسفانه جبران زخمهای شکست تحصیلی به سختی و کندی انجام میشود.
عوامل موثر بر افت تحصیلی:
این عوامل را به طور خلاصه میتوان چنین بیان نمود و آن را در ۴ بخش خود دانش آموز ،
خانواده،مدرسه و اجتماع لحاظ نمود:
۱. عوامل مربوط به خود دانش آموز
- عوامل فیزیولوژیکی و جسمی مانند ضعف بینایی و شنوایی و غیره
- عوامل ذهنی و روانی مانند میزان هوش و قدرت حافظه و سلامت روانی
- نداشتن هدف واقعی و عینی و روشن از تحصیل
- عدم انگیزش درونی برای تحصیل و مطالعه
- نداشتن اعتماد به نفس کافی
- ضعف اراده در تصمیم گیری های تحصیلی و مطالعه و اجرای تصمیمات
- عدم برنامه ریزی دقیق از لحاظ زمان و میزان مطالعه روزانه
- نداشتن روش مطالعه مناسب برای دروس مختلف
- مهارت های مطالعه نادرست .
گردآوری شواهد یک
مصاحبه با تک تک دانش آموزان کلاس
پس از مشخص کردن مساله و کلاس با تک تک دانش آموزان صحبت کرده و از برنامه مطالعه روزانه آنها مطلّع شدم، چیزی که در این مورد کاملاً مشهود بود و تقریباً بین اکثریت آنان مشترک بود این بود که اغلب حدود ۳ تا چهار ساعت عصرها میخوابیدند. برنامه ثابت و مشخصی برای مطالعه نداشتند و اکثراً هنگامی شروع به مطالعه می کردند که افراد خانواده در منزل بودند و تلویزیون هم روشن بود
مصاحبه یا خانواده ها
با تماس با اولیاء این دانش آموزان و پرس و جو در خصوص میزان مطالعه و ساعت مطالعه، آنان نیز تایید کردند که فرزندانشان اغلب ساعات عصر را می خوابند و هیچ کدام ساعت مشخصی برای مطالعه ندارند و روش درستی را هم برای مطالعه بکار نمی برند و اغلب در جمع افراد خانواده شروع به مطالعه می کنند و در مقابل اعتراض والدین به اینکه چرا در جمع خانواده و سروصدای تلویزیون درس می خوانند، ادعا می کنند که با صدای تلویزیون بهتر می توانند درس بخوانند و بیشتر یاد می گیرند
با توجه به موارد عنوان شده سعی کردم به چرایی افت تحصیلی و تبیین منطقی آن و علت اصلی بپردازم که بر اساس الگوی شش پرسش بصورت منظم اشاره شده است:
- چرایی؟
دوره ابتدایی دوره بسیارحساسی است و سبب افزایش استرس بر دانش آموزان شده و افت تحصیلی فراوانی بدنبال دارد که این مسئله مرا وا داشت تا در این زمینه و برای کاهش این افت دست به اقداماتی بزنم.
- چگونه؟
نداشتن یک برنامه ریزی درست، شیوه صحیح برای مطالعه، ، عدم آشنایی با کتب جدید و تواناییهایی که فرد دارد، در کاهش اثرگذاری نوع مطالعه اثر گذار است.
شما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی مدیر مدرسه را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.
دیدگاهی بنویسید