نمونه اقدام پژوهی معلمان دوره دبستان با موضوع چگونه توانستم به ترغیب آموزگاران به استفاده از فناوریهای مربوط به هوشمند سازی در تدریس بپردازم

نمونه اقدام پژوهی معلمان دوره دبستان چگونه توانستم به ترغیب آموزگاران به استفاده از فناوریهای مربوط به هوشمند سازی در تدریس بپردازم در قالب ورد

نمونه اقدام پژوهی معلمان دوره  دبستان با موضوع چگونه توانستم  به ترغیب آموزگاران به استفاده از فناوریهای مربوط به هوشمند سازی در تدریس بپردازم

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

با این که به طور کلی پایه و اساس تحولات تعلیم و تربیت در جهان، از علم و فناوری نشأت می گیرد، ولی در عمل ثابت شده است که اغلب تحولات بزرگ در آموزش و پرورش، ریشه در تجربیات و تلاش علمی و عملی معلمان هوشمند و آینده نگر داشته اند. امروزه معلمان توانسته اند با به کارگیری علم و فناوری های جدید اطلاعاتی، روش هایی نو خلق کنند و کلاس درس را از محدوده چهاردیواری خارج کنند و با سایر مراکز علمی و آموزشی جهان مرتبط سازند. یکی از این دگرگونی های شگفت آور در کلاس درس این است که، امروزه کلاس های درس در فضایی قرار گرفته اند که هر آن می توانند با هر نقطه ای از جهان ارتباط برقرار کنند. از این رو، دیگر نمی توان از روش های معمول آموزش انتظار معجزه داشت و به آن ها پای بند بود. با توجه به تحولات عظیمی که هر لحظه در کشور رخ می دهند، آموزش و پرورش، به ویژه معلمان، باید هماهنگ و همسو با تحولات کشور گام بردارند و در این میان، روش ها و رویکردها و نگرش های آموزشی خود را متناسب با تحولات کشور و پیشرفت های جهانی تعلیم و تربیت نوسازی کنند. در حقیقت معلمان به جای تقلید و تبعیت از برنامه ها و الگوهای آموزشی بیگانگان، باید تلاش کنند جهش خلاقانه ای در نهاد آموزش و پرورش به وجود آورند.

تیترهایی که در این نمونه اقدام پژوهی معلمان دوره  دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  فناوری اطلاعات

پیشگفتار در رابطه با  فناوری اطلاعات 

مقدمه  موضوع در رابطه با فناوری اطلاعات 

شناسایی مسئله در رابطه با  فناوری اطلاعات 

توصیف وضع موجود

اینجانب بعد از گذشت چند صباحی از سال تحصیلی به تدریج ملاحظه می نمودم که معلمین آموزشگاه استفاده چندانی از کامپیوتر و اینترنت و استفاده از فناوریهای مربوط به هوشمند سازی در تدریس در راستای تدریس و پیشبرد اهداف آموزشی نمی نمایند. و تعداد کمی از آن ها هستند که برای تحقیق و پژوهش و دیگر ابزار آموزشی دست به تحقیق از اینترنت می زنند.بنا بر این برای تشویق و ترغیب معلمین آموزشگاه دست به اقداماتی زدم تا هرچه بیشتر بتوانم آن ها را به استفاده از کامپیوتر و اینترنت علاقه مند سازم.

بیش ترین چالش هایی که با آن مواجه بودم پاره ای موانع احساسی بود که خلاصه آن عبارتند از:

  • موانع بزرگ روانشناختی در ارتباط با به کارگیری IT و ICT؛
  • دشوار بودن تغییر باورهای تربیتی و آموزشی زیربنایی؛
  • سختی تغییر ساختار «ریشه یافته در ذهن» در زمینه «هنر تدریس»؛
  • ترس در از دست دادن اختیارات و کنترل کلاس درس در معلمین؛
  • وجود مسایل و مشکلات موجود در آموزشگاه؛

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  فناوری اطلاعات 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با فناوری اطلاعات 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  فناوری اطلاعات 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با فناوری اطلاعات 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  فناوری اطلاعات 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با فناوری اطلاعات 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با فناوری اطلاعات 

نتیجه گیری در رابطه با فناوری اطلاعات

پیشنهادات در رابطه با فناوری اطلاعات

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با فناوری اطلاعات 

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معلمان دوره  دبستان و دریافت اقدام پژوهی معلم ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0