عنوان پروپوزال: بررسی رابطه سبک‌های یادگیری با عملکرد روانی در دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان خرم آباد

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

این عقیده که تفاوت های افراد در یادگیری، صرفا ناشی از تفاوت های آنها در هوش و توانایی آنها می باشد تا مدت ها در دنیای تعلیم و تربیت پذیرفته شده بود، اما بعدها تغییر یافت. امروزه کاملا مشخص شده است که تفاوت های افراد در یادگیری فقط تا حدی به هوش و توانایی آنها بستگی دارد، بنابراین عوامل دیگری نظیر ویژگی های شخصیتی، دشواری تکالیف و تفاوت سبک های یادگیری نیز در این امر دخیل هستند (امامی فر، ۲۰۰۷).

……

مرور منابع:

پور آتشی و همکاران (۱۳۸۸) سبک های یادگیری دانشجویان رشته کشاورزی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی را مورد مطالعه قرار دادند. جامعه آماری تحقیق را دانشجویان سال سوم و چهارم شاغل به تحصیل در دانشکده های کشاورزی دانشگاه های دولتی در سال تحصیلی ۸۶-۱۳۸۵ تشکیل دادند که ۲۵۶ نفر از آن ها به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. یافته های تحقیق نشان داد که دانشجویان دختر، بیشتر دارای سبک یادگیری همگرا و دانشجویان پسر، بیشتر دارای سبک یادگیری انطباق یابنده می باشند. همچنین، نتایج نشان داد که پیشرفت تحصیلی دانشجویان با سبک های یادگیری متفاوت، با یکدیگر تفاوت معنی داری در سطح ۵% دارد.

………..

فرضیه‏های تحقیق:

۱- بین سبک های یادگیری و عملکرد روانی دانش آموزان رابطه معنی دار وجود دارد.

۲- جنسیت رابطه متغیرهای پژوهش را تعدیل می کند.

۳- سبک واگرا بیشترین رابطه را با عملکرد روانی بالا دارد.

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0