عنوان پروپوزال: ارزیابی درونی رشته برنامه ریزی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز

عنوان پروپوزال: ارزیابی درونی رشته برنامه ریزی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

آموزش عالی به واسطه نقشی که در تربیت نیروی انسانی متخصص و تولید دانش دارد در ارتباط با تسریع و تسهیل توسعه کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. در مراحل مختلف اجرای برنامه توسعه دانشگاه، نقش ارزیابی کیفیت در آموزش عالی انکار ناپذیر است. تجربیات ملی و بین المللی حاکی از آن است که فرآیند ارزیابی درونی، به ویژه در سطح گروه آموزشی، می تواند به عنوان یکی از ساز و کارهای موثر، در تضمین کیفیت دانشگاه نقش بسزایی ایفا کند. با توجه به این که گروه آموزشی به عنوان زیر نظام دانشگاه به حساب می آید و بهبود کیفیت دانشگاه وابسته به بهبود کیفیت گروه آموزشی آن می باشد ، ارزیابی درونی در این گروه ها گامی موثر در رشد کیفی نظام آموزش عالی خواهد بود. (زین آبادی و همکاران، ۱۳۸۴).

……

مرور منابع:

دهقانی و همکاران (۱۳۸۹) ارزیابی درونی برنامه رشته پزشکی عمومی اصفهان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. این تحقیق به صورت توصیفی بوده که بر روی ۷ حوزه از برنامه درسی رشته پزشکی عمومی انجام شد. نتایج مطالعه نشان داد که در حوزه رسالت ۷۰ درصد، برنامه آموزشی ۸۰ درصد، هیأت علمی ۷۴ درصد، منابع ۵۴ درصد، مدیریت عالی و اجرایی ۷۵ درصد، دانشجو ۳۴ درصد، ارزشیابی ۶۱ درصد و در کل ۵۷ درصد از نشانگرها مطلوب بودند.

………..

فرضیه‏های تحقیق:

۱- هدفها، جایگاه سازمانی، مدیریت و تشکیلات گروه برنامه ریزی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از کیفیت مطلوب برخوردار می باشد.

۲- هیات علمی گروه برنامه ریزی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از کیفیت مطلوب برخوردار می باشد.

۳- سطح علمی دانشجویان گروه برنامه ریزی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از کیفیت مطلوب برخوردار می باشد.

۴- دوره های آموزشی و برنامه های درسی گروه برنامه ریزی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از کیفیت مطلوب برخوردار می باشد.

۵- فرایند یاددهی- یادگیری گروه برنامه ریزی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از کیفیت مطلوب برخوردار می باشد.

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0