دانلود پروپوزال آماده: : بررسی رابطه میان مدیریت زمان و عملکرد مدیران مدارس دخترانه متوسطه منطقه ۴ تهران

دانلود پروپوزال آماده: : بررسی رابطه میان مدیریت زمان و عملکرد مدیران مدارس دخترانه متوسطه منطقه ۴ تهران

دانلود نمونه فرم دانشگاهی پروپوزال پر شده در رشته های مختلف، تکمیل شده و آماده برای درس روش تحقیق و پایان نامه اصلی به صورت نیمه رایگان و با کیفیت بالا

علوم تربیتی مدیریت آموزشی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

امروز تنها داشتن سرمایه،موقعیت و دانش برای کسب موفقیت در امور مربوط به کار کافی نیست ، زیرا یکی از عوامل بسیار مؤثر در حصول موفقیت استفاده صحیح و درست از زمان است. بی توجهی به ارزش و جایگاه زمان باعث می شود که فرد نیازی به بهره برداری صحیح از وقت احساس نکند و در نتیجه بها قداما تغیر ضروری و بیهود ه ای که مفید حال سازمان شنباشد بپردازد. دریک قرن اخیر و عمدتاً پس از انقلاب صنعتی به دلیل پیدایش سازمانهای نوپا و جدید ، پیچیده و در ارتباط با تکنولوژی های نو ، زمان و مدیریت آن بیش از پیش مورد توجه و نیاز انسانها قرار گرفته است.

عدم تقید و پایبندی به وقت و زمان در بخشهای مختلف جامعه و خصوصاً در سازمانها و نهادهای آموزشی باعث زیان های اجتماعی و اقتصادی فراوانی شده است.

در خصوص اهمیت و ارزش توجه به زمان ، در فرهنگ ها و زبان های مختلف صحبت های زیادی شده است. برخی از واقعیتهایی که در مورد زمان مطرح شده است عبارت اند از : زمان را نمی توان پس انداز و ذخیره کرد . افزایش زمان غیر ممکن است و در واقع مدیریت کردن زمان یک فرض نادرست به نظر میآید ، چرا که زمان قابل کنترل و مدیریت نیست ، فقط می توان گفت چگونه باید از زمانی که در دستم است بهره بگیریم . ما حتی قادر نیستیم استفاده یا عدم استفاده از زمان را انتخاب کنیم .بلکه فقط میتوانیم نوع استفاده از آنرا تعیین کنیم ، وقتی زمان را از دست دادیم دیگر نمیتوانیم آنرا جبران کنیم.

یکی از اساسی ترین جنبه های مدیریت وقت ، بهینه سازی استفاده از آن است. مدیریت زمان یعنی اینکه زمان و کار خویش را به دست گیریم و اجازه ندهیم که امور و حوادث ما را هدایت کنند (فرنر،۱۳۸۱؛۳۸).

زمان منبع بی مانندی است که اگر از دست برود جایگزینی نخواهد داشت و اهمیت دادن به آن و استفاده بهینه از زمان پیشینه ای دیرینه دارد .

در جوامع قدیمی حرکت ماه و خورشید مبنای درک زمان بود و هر چه جوامع تکامل بیشتری پیدا کردند ، مفهوم زمان پیچیده تر شد.

در دنیای موجودات زنده ، تنها انسان است که به زمان توجه دارد و سعی می کند آنرا کنترل کند. ادراک مفهوم زمان تحت تأثیر فرهنگ ما قرار دارد . این تأثیر پذیری از آنجا ناشی می شود که زمان مفهومی ذهنی است و نه یک واقعیت مادی(لوتار،۲۰۰۲؛۳۶(.

از طرف دیگر باید گفت ؛ با اینکه تمام مدیریت ها و امور مربوط به آن در جایگاه خود حائز اهمیت و با ارزش است ، اگر مدیریت آموزشی را با دیگر انواع مدیریت مورد مقایسه قرار دهیم ، اگر نگوییم متوجه اهمیت بیشتر آن می شویم ، دست کم باید گفت متوجه پیچیدگی ها ، ظرافت ها و حساسیت های آن نسبت به سایر مدیریت ها می شویم . به عبارت دیگر ، اگر آموزش و پرورش هر جامعه در رأس همه مسائل جامعه باشد ، مدیریت آموزشی در این سطح با همان نسبت جایگاه ارزنده و مهمی در بهسازی و توسعه جامعه خواهد داشت.

نیاز به مدیریت و رهبری در همه زمینه های فعالیت اجتماعی ، امری محسوس و حیاتی است . منابع انسانی و مادی بدون هدایت ورهبری لایق ، رو به کاهش و نابودی می رود ، اما در این میان مدیران مدارس به عنوان اداره کنندگان یا مسؤولان نهاد های آموزشی پایه عامل اصلی و تعیین کننده آماده سازی و تأمین نیروی انسانی دیگر نهاد های تولیدی و خدماتی و حتی آموزشی (دانشگاهها) جامعه هستند و چون آموزش و پرورش در هر جامعه از مهمترین مسائل است ، مدارس جایگاه مهمی در بهسازی و شکوفایی اقتصادی و اجتماعی جامعه دارند . با توجه به نقش نظام آموزش و پرورش به ویژه در ابعاد اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی جامعه ، ضروری است برای بهتر کردن کیفیت مدیریت در واحد های خرد این نظام فعالیت اساسی صورت گیرد و از هدر رفتن سرمایه های انسانی و مادی و به ویژه زمان جلوگیری شود.

به اعتقاد کریتنر ، مدیریت فرآیندی برای حل مسائل مربوط به تأمین مطلوب هدفهای سازمانی ، از طریق استفاده مؤثر و کارآمد از منابع کم یاب در یک محیط در حال تغییر است .

از میان منابعی ، چون افراد ، سرمایه ، زمان و مواد اولیه که همگی محدود و ماهیتاً کمیاب و غیرقابل افزایش هستند ، زمان از بقیه با ارزش تر و کمیاب تر است . مدیریت زمان یا در واقع استفاده اثر بخش از زمان ، در جهان امروز لازمه پیشرفت و ارتقا ست. یکی از عواملی که باعث پیشرفت افراد می شود ، زمان است. استفاده صحیح و اثربخش از زمان باعث میشود انسان به اجرای فعالیت هایی بپردازد که موجب دستیابی به اهداف فردی می شوند. چگونگی استفاده از زمان به عنوان یک منبع ، شاخصی برای کار آمدی افراد یک جامعه از جمله مدیران آموزشی است.(کامرون،۲۰۰۲؛۸۲)

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضیه ‏های تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعریف واژه‏ها و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح کامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهیزات و استانداردهای مورد استفاده در قالب مراحل اجرایی تحقیق به تفکیک):

………………………….

…………………………….

ب- متغیرهای مورد بررسی در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (میدانی، کتابخانه‏ای) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فیش‏برداری و غیره) گردآوری داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماری، روش نمونه‏گیری و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزیه و

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0