اقدام پژوهی معلم مدارس ابتدایی با موضوع چگونه توانستم استقلال دانش آموزم را تقویت کنم

اقدام پژوهی معلم مدارس ابتدایی

اقدام پژوهی معلم مدارس ابتدایی با موضوع چگونه توانستم استقلال دانش آموزم  را تقویت کنم

در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

تا زمانی که به چیزی احساس نیاز نشود فرد برای رسیدن به آن تلاش نمی کند. اگر فردی نتواند در زندگی چیزهای مهم را تشخیص دهد و آنها را نشناسد، نباید امید زیادی به بهبود زندگی و رفاه او داشته باشیم. اگر فرد نداند چه چیزی برایش اهمیت دارد و چه باید انجام دهد، به هدف های خود نخواهد رسید.

عده ای از روانشناسان رفتار انسان را متأثر از احساسات او می انگارند. یعنی احساسات انسان ایجاد کننده رفتار او است. به عبارت دیگر احساسات، طرز فکرها، اعتقادات و ادراکات انسان به وجود آورنده رفتارند. از نظر تربیتی نیز این عقیده بسیار اهمیت دارد. اگر دانش آموزی احساس کند که معلمش او را دوست دارد، رفتارش نسبت به آن معلم دوستانه خواهد بود و به درس آن معلم نیز علاقه مند خواهد شد. در مقابل اگر احساس کند که معلم او را دوست ندارد، احتمالاً نسبت به درس آن معلم نیز علاقه ای نخواهد داشت. بنابراین باید کوشید تا چیزهایی را که دانش آموز در زندگی به آنها علاقه دارد شناسایی نمود و کار کردن با دانش آموز را از چیزهای دوست داشتنی آغاز کرددعواهای خانوادگی زن و شوهر و تداوم آنها یکی از عواملی است که بشدت سبب تضعیف روحیه و بی علاقگی تحصیلی دانش آموزان می شود. از آنجایی که کودکان در چنین لحظاتی زود انرژی و توان خود را از دست می دهند و نمی توانند همزمان با تحصیل بار مشکلات خانوادگی را نیز به دوش بکشند خسته و ناتوان می شوند و اولین آثار خستگی روحی آنها را می توان در کیفیت نمرات درسی آنها مشاهده کرد.والدین نباید در چنین شرایطی از فرزند دانش آموز خود توقع نمرات خوب داشته باشند و به او بگویند این دعواها ربطی به تو ندارد.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلم مدارس ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  استقلال

پیشگفتار در رابطه با  استقلال 

مقدمه  موضوع در رابطه با استقلال 

شناسایی مسئله در رابطه با  استقلال 

توصیف وضع موجود

اینجانب  در این آموزشگاه  با دانش آموزی به نام (اسم دانش آموز) برخورد کردم که علاقه زیادی به درس و مدرسه نداشت و وابستگی بسیاری به والدین داشت و علاقه ای به در کلاس ماندن نداشت. در کل استقلال نداشت متاسفانه تعدادی از معلمین زمانی که در شروع سال تحصیلی به کلاس وارد می شوند، دانش آموزان گستاخ و شلوغ را شناسایی کرده و برای جلوگیری از مشکلات بعدی با طعنه و دشنام و تحقیر سعی در سرکوب کردن او می نمایند. این عمل ممکن در مورد تعداد انگشت شماری از دانش آموزان، به ظاهر با موفقیت همراه باشد اما آتش لجاجت را در وجود او شعله ور می کند و حداقل کاری که می کند توجه نکردن و دل سردشدن از درس می باشد و در مورد تعدادی از دانش آموزان نیز باعث درگیری های لفظی و زمینه تنبیه های بدنی و غیر بدنی می گردد.

درست است که معلم در شروع سال تحصیلی باید به شناسایی دانش آموزان بپردازد و بلکه این بهترین کار می باشد اما این شناسایی باید برای ریشه یابی مشکلات جسمی و رفتاری او باشد. دانش آموزان یک کلاس فقط از نظر پایه تحصیلی با هم یکی هستند و در بقیه موارد مثل بهره هوشی، استعدادها، توانمندی ها، سطح درآمد خانواده، سطح سواد، فرهنگ و ارزش های مورد قبول خانواده با هم متفاوتند.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  استقلال 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با استقلال 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  استقلال 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با استقلال 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  استقلال 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با استقلال 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با استقلال 

نتیجه گیری در رابطه با استقلال

پیشنهادات در رابطه با استقلال

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با استقلال 

برای دانلود اقدام پژوهی معلم مدارس ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار دبستان از لینک خرید استفاده نمایید.

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0