اقدام پژوهی درس مطالعات اجتماعی با موضوع چگونه توانستم با کار بست آیات قرآن در درس مطالعات اجتماعی ،هویت ملی اسلامی دانش آموزانم را تقویت نمایم

اقدام پژوهی درس مطالعات اجتماعی چگونه توانستم با کار بست آیات قرآن در درس مطالعات اجتماعی ،هویت ملی اسلامی دانش آموزانم را تقویت نمایم در قالب ورد

اقدام پژوهی درس مطالعات اجتماعی با موضوع چگونه توانستم با کار بست آیات قرآن در درس مطالعات اجتماعی ،هویت ملی اسلامی دانش آموزانم را تقویت نمایم

بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

می‌توان ویژگی‌های زیر را برای تفسیر اجتماعی قرآن بر شمرد و آن را دلیلی برای مراجعه و استفاده از قرآن کریم در عرصه پاسخ‌گویی به مسائل امروز جامعه بشری دانست.

  1. افزایش قدرت تطبیق آیات بر زندگی عصری و تلاش در راستای فهم آن برای درمان مشکلات موجود جوامع.
  2. هماهنگی این تفسیر با عمده مباحث مطرح در قرآن کریم از آن جهت که حول مسائل اجتماعی و جامعه است و از طرفی گویای خاستگاه اصلی دین اسلام (حیات اجتماعی) است؛ آن گونه که از بیان مرحوم علامه‌; در تفسیر آیه ۲۰۰ سوره آل عمران فهمیده می‌شود.
  3. تفسیر اجتماعی آیات با مستندات عقلی و منطقی و روایی خود، کمک می‌کند تا نیاز به استفاده از روایات ضعیف و گاهی اسرائیلیات از بین برود و به ژرفای قرآن و آیات آن در حل مسائل امروز بشری بیشتر توجه گردد. همچنان که شاهد مثال‌های فراوانی در قرآن برای مبانی این تفسیر وجود دارد که ما را از بسیاری از تأویلات که گاهی هم نادرست است، باز می‌دارد و راه تفسیر به رأی را می‌بندد.
  4. امروز عمده شبهات و محور مخالفت دشمنان اسلام با قرآن و مکتب اهل‌بیت در حوزه در ابعاد مختلف مسائل مربوط به جامعه است، لذا پاسخ جامع و کامل به این شبهات، در سایه روی‌آوردن صحیح و کارآمد به تفسیر اجتماعی قرآن کریم مقدور است.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی درس مطالعات اجتماعی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  هویت ملی

پیشگفتار در رابطه با  هویت ملی 

مقدمه  موضوع در رابطه با هویت ملی 

شناسایی مسئله در رابطه با  هویت ملی 

توصیف وضع موجود

اینجانب … مدت .. سال است که در امر تدریس در  پایه سوم ابتدایی مشغول به خدمت هستم و در حال حاضر در  آموزشگاه … ابتدایی در  شهرستان …. که  دارای سطح علمی  بالایی می باشند، مشغول به  تدریس هستم.

ازجمله  دروس علوم اجتماعی دوره ی ابتدایی درس مطالعات اجتماعی می باشد که با تنگناها وچراهای متعددی مواجه می باشدکه برخی ازآنها عبارتند از:یکنواختی شدن تدریس توجه  بیش از حد معلمان به نکات  مهم کتاب ، یادگیری طوطی وار درس از سوی دانش آموزان، عدم  توجه به فنون داستان پردازی در محتوای کتاب ، وادارنمودن دانش آموزان به حفظ سوالات  ومفاهیم طرح شده ی معلم، بی توجهی به تصاویر ونقشه های تاریخی ،  درک کم دانش آموزان از اهمیت درس درزندگی شان، عدم درک زمان ومکان در درس و سوالاتی (که سال ها ذهنم را به خود مشغول می دارد ) ازقبیل: چرا ما ایرانیان در شناساندن تمدن وفرهنگ ملی- اسلامی خود به جهانیان  و به  ویژه دانش آموزان مان ضعیف عمل می کنیم  ؟دیگر این که چرا ازآثار تاریخی  ارزشمند در جریان تدریس،  جهت احیای هویت های ملی –اسلامی کمتر بکارگیری  می شود؟ چرا روش های نوین تدریس در درس مطالعات اجتماعی کمتر استفاده می شود؟چرا دانش آموزان از زنگ مطالعات اجتماعی لذت نمی برند؟

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  هویت ملی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با هویت ملی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  هویت ملی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با هویت ملی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  هویت ملی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با هویت ملی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با هویت ملی 

نتیجه گیری در رابطه با هویت ملی

پیشنهادات در رابطه با هویت ملی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با هویت ملی 

برای دانلود اقدام پژوهی درس مطالعات اجتماعی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0