اقدام پژوهی درس ریاضی دوم دبستان با موضوع افزایش دادن سرعت یادگیری دانش آموزانم در تفریق فرآیندی
اقدام پژوهی درس ریاضی دوم دبستان افزایش دادن سرعت یادگیری دانش آموزانم در تفریق فرآیندی نمونه ای دقیق و کامل در قالب ورد و قابل ویرایش
اقدام پژوهی درس ریاضی دوم دبستان با موضوع افزایش دادن سرعت یادگیری دانش آموزانم در تفریق فرآیندی
بانک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام پژوهی معلم ابتدایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.
همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :
همانطور که می دانیم اقدام پژوهی شکل اولیه ای از توسعه ی حرفه ای معلمان می باشد که هدف عمده آن بهبود مستمر تدریس می باشد به گونه ای که دانش آموزان بتوانند مطالب را به شیوه ی موثر تری بیاموزند.گروه درس پژوه تلاش می کند طرح درس خود را نقد و بررسی و به شیوه بهینه اصلاح نماید. طرح درس مشارکتی رمز موفقیت معلمان می باشد. برای معلم درس پژوه تمام کردن کتاب مهم نیست، یادگیری و فهمیدن دانش آموزان مهم است. اقدام پژوهی به معلمان یاد می دهد که در کلاس صرفا یاددهنده نباشند بلکه یادگیرنده نیز باشند.ملاک سنجش در موفقیت اقدام پژوهی یادگیری معلمان است نه تولید یک درس. تهیه طرح درس بهتر نتیجه جانبی و ثانوی فرآیند است .اما ند هدف اولیه آن.
منطق اقدام پژوهی ساده است اگر میخواهید آموزش را بهبود بخشید، اثر بخشترین جا برای چنین کاری، کلاس درس است. اگر شما این کار را با درسها شروع کنید، مسئلهی چگونگی کاربرد نتایج تحقیق در کلاس درس ناپدید می شود.در اینجا بهبود کلاس درس در درجهی اول اهمیت است. اقدام پژوهی یکی از راههای ارتقا و دستیابی به شیوه های نوین تدریس و کنار گذاشتن شیوه ها و روشهای سنتی است . معلمین مقطع ابتدایی چند سالی است که تلاش می کنند تا بلکه بتوانند با شرکت درجشنواره ی الگوهای نوین تدریس خدمتی در این راستا به نظام تعلم و تربیت کشور به عنوان مهمترین رکن آینده ساز کشور کمکی کرده باشند .
ما در قسمت مبانی علمی و نظری به سه مبحث پرداخته ایم : اول ، طراحی منظم آموزشی یا همان طرح درس ، دوم ؛روشهای تدریس ، سوم ؛هدفهای سه گانه ی تعلیم وتربیت .
تیترهایی که در این اقدام پژوهی درس ریاضی دوم دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:
عنوان مطلب در رابطه با تفریق فرآیندی
پیشگفتار در رابطه با تفریق فرآیندی
مقدمه موضوع در رابطه با تفریق فرآیندی
شناسایی مسئله در رابطه با تفریق فرآیندی
توصیف وضع موجود
اینجانب ……….. است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم. و هم اکنون آموزگار پایه …… آموزشگاه ………. هستم. آنچه ذهن مرا را به خود مشغول کرده بود ، به شرح زیر است: در اوایل سال تحصیلی یاد شده، همواره رفتار دانشآموزان در زنگ ریاضی، توجه مرا به خود جلب میکرد. بدان معنا که در این زنگ، شاهد چهرههای درهم رفته و بی حوصلهی آنان بودم. بعضی از دانش آموزان در این زنگ با یکدیگر صحبت میکردند، برخی از آن ها بی مورد اجازهی بیرون رفتن از کلاس را میگرفتند، چند تا از دانشآموزان سرشان را روی میز خود گذاشته چرت می زدند. گاهی اوقات کتاب ریاضیشان را نمیآوردند و هنگام انجام تمرینها، دائم در کلاس راه میرفتند. در واقع آن چه بیش از هر چیز مرا متعجّب میکرد، کمتحرکی و بیتوجهی آنان نسبت به درس ریاضی بود، زیرا آنها در زنگهای دیگر فعال و پرتحرّک بودند و برای انجام دادن فعالیّتهای مربوط به درسهای دیگر میل و رغبت زیادی از خود نشان داده و فعالیتهای مورد نظر را به خوبی، کامل و تمیز انجام میدادند، اما درکلاس ریاضی علاوه بر این که غیرفعال بودند، تکالیف و فعالیتهای مربوطه را نیز کامل و مرتب انجام نمی دادند! زمانی که فعالیتهای عملکردی ارائه میشد تا انجام دهند، مشاهده میکردم که بیحوصله، بیدقت و نامرتب انجام می دهند. از این که آنها این قدر نسبت به درس ریاضی بیتوجه بودند، متأثر میشدم
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با تفریق فرآیندی
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با تفریق فرآیندی
انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با تفریق فرآیندی
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با تفریق فرآیندی
گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با تفریق فرآیندی
ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با تفریق فرآیندی
تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با تفریق فرآیندی
نتیجه گیری در رابطه با تفریق فرآیندی
پیشنهادات در رابطه با تفریق فرآیندی
منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با تفریق فرآیندی
برای دانلود اقدام پژوهی درس ریاضی دوم دبستان و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.
دیدگاهی بنویسید