اقدام پژوهی آموزگار پایه اول ابتدایی: راهکارهای کاهش گرایش دانش آموزان به برنامه های ماهواره ای

اقدام پژوهی آموزگار پایه اول ابتدایی

اقدام پژوهی آموزگار پایه اول ابتدایی با موضوع راهکارهای کاهش گرایش دانش آموزان به برنامه های ماهواره ای

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

امروزه رسانه ها بخصوص ماهواره ها، یکی از رسانه های قدرتمند ارتباط جمعی به شمار می آید .این ابزار، به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود، قادر است پیام‌های تصویری را به دورترین نقاط منتقل کند و تعداد بی‌شماری از افراد را در سراسر دنیا مورد خطاب قرار دهد. همچنین ماهواره می تواند در هشیار کردن، اطلاع‌رسانی و درحوزه پژوهش، سیاست و … نقش مهمی داشته باشد؛امّاماهواره برنامه های تخریبی و نابهنجاری نیز دارد؛ تا جایی که برخی از جامعه شناسان و کارشناسان فرهنگی را برآن داشته تا برای مصونیت جامعه انسانی، بویژه نهاد خانواده چاره اندیشی کنند. بدین ترتیب، تاثیر برنامه‌های این ابزار قدرتمند برافکار عمومی و عملکرد آن را بویژه از نظر تربیتی و جامعه پذیری نباید از نظر دور داشت.گذراندن وقت بیش‌تر برای تماشای ماهواره، نشان دهنده علاقه کمتر به مطالعه است و به احتمال زیاد، فرد را تنبل و از نظر روانی، منفعل بار می آورد، فعالیت ذهنی را کند و روح انسان را مسخ می کند. ماهواره، مبلّغ پرخاش‌گری و ستیزه‌جویی است و گاه انسان را به ترس از خشونت واقعی مبتلا می سازد؛ بدین معنا که فرد از جنگ و مبارزه واقعی می‌هراسد.تماشای تصویرها و فیلمهای مبتذل، کم کم انسان را معتاد میکند؛ به گونه ای که اگر فرد روزی به سراغ ماهواره و عکس‌های مبتذل آن نرود، در زندگی خود احساس کمبود می‌کند و حالت کسالت به او دست میدهد. تماشای صحنه‌های مبتذل، ذهن و اندیشه انسان را تسخیر میکند

تیترهایی که در این اقدام پژوهی آموزگار پایه اول ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  گرایش به ماهواره

پیشگفتار در رابطه با  گرایش به ماهواره 

مقدمه  موضوع در رابطه با گرایش به ماهواره 

شناسایی مسئله در رابطه با  گرایش به ماهواره 

توصیف وضع موجود

اینجانب ….. دارای پست‌….  ………… می باشم. و هم اکنون در آموزشگاه جهاد یک در پایه اول ابتدایی با ….در حال خدمت می باشم. در اقدام پژوهی حاضر تصمیم گرفتم دانش آموزانم را نسبت به مضرات ماهواره آگاه ساخته و آنها را از خطرات ماهواره دور نمایم.

گردآوری اطلاعات اغلب از طریق چهار روش میسر می شود. این چهار روش عبارتند از: مصاحبه، مشاهده، پرسش نامه و اسناد و ارقام. هر یک از این چهار روش کاربرد ها و ویژگی هایی دارند که لازم است اقدام پژوهان پیش از آغاز و اقدام به پژوهش با این روش ها آشنایی کافی را کسب کنند. این که چه روشی یا فنونی در اقدام پژوهی کاربرد دارد بستگی به موضوع و هدف آن پژوهش دارد. همه اطلاعاتی که جمع آوری می شود شواهد لازم برای اثبات یا رد چیزی نیستند. به بیان دیگر داده ها (اطلاعات) مترادف با شواهد نیستند. شواهد داده هایی هستند که بدان وسیله می توانیم درباره ی تغییرات چیزی یا رخدادی داوری کنیم پس برای اثبات یا رد چیزی باید شواهد قابل قبول داشته باشیم.با شناخت به موقع این آسیب ها، می توان زمینه را برای بهره برداری هر چه بهتر از این تکنولوژی، آماده ساخت.

 گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  گرایش به ماهواره 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با گرایش به ماهواره 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  گرایش به ماهواره 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با گرایش به ماهواره 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  گرایش به ماهواره 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با گرایش به ماهواره 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با گرایش به ماهواره 

نتیجه گیری در رابطه با گرایش به ماهواره

پیشنهادات در رابطه با گرایش به ماهواره

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با گرایش به ماهواره 

برای دانلود اقدام پژوهی آموزگار پایه اول ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0