آموزش پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی چگونگی بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموزم

امتیاز دهید

آموزش پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی چگونگی بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموزم نمونه ای کامل و آماده با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۲۵ صفحه

سایت تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت آموزش پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه داده است.تیم تخصصی ما اصالت آموزش پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

سرفصلهای موجود در آموزش پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی به قرار زیر است :

  • عنوان مطلب پیرامون قضیه چگونگی بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموزم
  • سرآغاز سخن پیرامون قضیه چگونگی بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموزم
  • دیباچه پیرامون قضیه  چگونگی بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموزم
  • درک مشکل پیرامون قضیه چگونگی بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموزم
  • بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه چگونگی بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموزم
  • تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه چگونگی بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموزم
  • مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه چگونگی بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموزم
  • بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با چگونگی بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموزم
  • وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات چگونگی بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموزم
  • بررسی بیشتر در رابطه با چگونگی بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموزم
  • ارائه مستندات پیرامون چگونگی بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموزم
  • پیش بینی نتایج در مورد چگونگی بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموزم
  • راهکارها پیرامون قضیه چگونگی بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموزم
  • رفرنس و منبع مورد استفاده چگونگی بهبود اختلالات یادگیری درس املای دانش آموزم

مبانی نظری:
عمل نوشتن، از دیدگاه والاس و ا. مک لافلین( ترجمه‌: م.تقی منشی طوسی،۱۳۷۳) با چند مهارت سرو کار دارد از جمله: توانایی نگهداری موضوع در ذهن، تنظیم موضوع به صورت کلمه‌ها، ترسیم گرافیکی شکل هر حرف و کلمه و… به عقیده‌ی آن‌ها، جای شگفتی نیست که بسیاری کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری از فعّالیّت‌های زبان نوشتاری بیزار و تا حدّ امکان گریزان باشند.
در رابطه با اجرای روش‌های فعّال یاددهی و یادگیری در کلاس، بریان.ج، کرتی(مترجم: فروغ تن‌ساز،۱۳۷۳) بر این نکته تأکید دارد که از جمله نتایج مفید برنامه‌هایی که دانش‌آموزان در آن فعّال هستند؛ احساس رضایتی است که برای دانش‌آموز از شرکت مفید و فعّالیّت بدنی، حاصل می‌شود که این امر به نوبه‌ی خود در نگرش آنان نسبت به فعّالیّت، اعتماد به نفس داشتن و مهارت‌های همکاری‌های اجتماعی و خلاقیّت تأثیر می‌گذارد.
موسوی زنجانرودی (۱۳۷۸) نیز محبت و تشویق را در تعلیم و تربیت بسیار مؤثّر می‌داند و عقیده دارد که : پایه‌ی حیات بشری بسته به محبت است ، محبت به هرکسی کاری است به یاد ماندنی و فراموش ناشدنی. این محبت است که یک عمر ، انسان را در حفاظت خود محکم و سالم نگه می دارد و سلامت حیات او را بیمه می کند و در سرنوشت او نقش مهمّی را ایفا می کند و ریشه عمیق روانی و روحی دارد. محبت یک مسئله فطری است و بشر طالب آن است. او توقع دارد. توقع از پدر، توقع از مادر، مربیان، معلّمین و دیگران که در حاشیه قرار دارند.
یکی از مباحث عمده در پژوهش پیرامون درس املا، موضوع «علل غلط‌نویسی دانش‌آموزان در املا» است که تاکنون تحقیقات بسیار در مورد آن صورت‌ گرفته‌است. جعفریان یسار(۱۳۸۶) در این رابطه به دلایل زیر اشاره‌ دارد:
۱٫ آسیب‌های زیستی یا ژنتیکی: مانند دیس‌گرافی یا دیسلکسی (آینه نویسی و وارونه نویسی)
۲٫ نبود هماهنگی کامل بین مغز و چشم و دست.
۳٫ وجود تفاوت بین زبان مادری و زبان نوشتاری.
۴٫ آموزش ناکافی، ناصحیح و غیر روشمند.
۵٫ نداشتن دقّت و تمرکز دانش‌آموز در نوشتن و یادگیری مفهوم کلمات و…
ایشان برخی از «راهبردهای افزایش مهارت نوشتن (یا درست‌نویسی)» را چنین بیان می‌کنند: رونویسی دانش‌آموز از مطالبی که به آن‌ها علاقه دارد؛ خواندن برنامه‌ای و هدف‌دار؛ بازنویسی با ایجاد تغییرات جزئی؛
هم‌چنین برخی «راهبردهایی برای تقویت درست‌نویسی (هدف املا)» که شامل: انجام تمرینات تقویت شنیداری و دیداری و بهره‌گیری از روش چند حسی است. نویسنده‌ی مقاله «روش آموزش و افزایش مهارت درست‌نویسی «فرنالد»» را در تقویت املای دانش‌آموزان مؤثّر می‌داند.
شما عزیزان می توانید آموزش پژوهی معلم پایه دوم ابتدایی را از این بخش دانلود نمایید.

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

0