گزارش تخصصی آموزگار کلاس دوم ابتدایی : ایجاد علاقه به جمله سازی بین دانش آموزانم

گزارش تخصصی آموزگار

گزارش تخصصی آموزگار کلاس دوم ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان چگونگی علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی   در دانش آموزان پایه اول با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۲۳  صفحه

سرفصلهای موجود در گزارش تخصصی آموزگار کلاس دوم ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه   علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه   علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی

دیباچه پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی

درک مشکل پیرامون قضیه   علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه   علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه   علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با   علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات   علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی

بررسی بیشتر در رابطه با  علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی

ارائه مستندات پیرامون  علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی

پیش بینی نتایج در مورد  علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی

راهکارها پیرامون قضیه  علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی

رفرنس و منبع مورد استفاده  علاقه مند کردن دانش آموزان پایه دوم آموزشگاه به درس جمله سازی

گرد آوری شواهد یک

هدف پژوهنده این بود که بتواند در درجه اول دانش آموزان را به جمله نویسی با  لغات و مطالبی آشنا کند که در زندگی روزمره نیازشان است یا در آینده بدان نیازمند خواهند بود . دیگر این که دانش آموزان بتوانند به راحتی و درستی ، آموخته های خود را در هر زمانی به کار گیرند و به سادگی برای جمله نویسی و صحیح نویسی کلمات رمز برگردانی کنند .

 روش های جمع آوری اطلاعات

۱-    همکاران در پایه های درسی مختلف

۲-    والدین و خود دانش آموزان

۳-    کتب و مجلات تخصصی در زمینه موضوع مورد نظر

۴-    افراد متخصص و صاحب نظر

۵-    بازدید از کلاس ها و مدارس منطقه

۶-    تجربیات شخصی پژوهنده

خلاصه ی یافته های اولیه :

برخی از علل بی علاقگی دانش آموزان به جمله نویسی  به شرح زیر بود :

۱-     آشنا نبودن برخی از معلمان با ادبیات کودکان.

۲-     آموزش ندیدن برخی از معلمان در این زمینه ( کمبود آموزش ضمن خدمت ).

۳-     نداشتن معیار مشخصی در جمله نویسی

۴-     نا آشنایی و بی توجهی بعضی معلمان به راه های شکوفا سازی خلاقیت کودکان و نوجوانان.

۵-     بی توجهی به علایق و انگیزه ها و توانایی های فکری دانش آموزان

 ۶-     ناآشنایی بسیاری از معلمان با نگارش وﻴﮋگی ها ی آن.

راه های پیشنهادی و نحوه اجرا

۱-     جمله های شفاهی.

قبل از اینکه از دانش آموزان بخواهیم به شکل مکتوب جمله سازی نمایند،بهتر است با تمرینات شفاهی آمادگی لازم ذهنی و روانی را در آنان به وجود آوریم.شیوه هایی که می توان در جمله سازی شفاهی از آنها استفاده کرد عبارتند از:

الف) تمرین پرسش و پاسخ.این تمرین بر اساس مطالب درسی فارسی و یا به کمک تصاویر انجام می شود.در این شیوه دانش اموزان را تشویق می کنیم تا در مورد متن خوانده شده یا تصاویری که نشان می دهیم سئوالهایی مطرح کنند یا به پرسش های ما پاسخ دهند.

ب)دوباره سازی. در این شیوه از دانش اموزان می خواهیم جمله ای که خوانده اند یا ما برای آنان خوانده ایم ،دوباره سازی کرده،به زبان خود بازگو نمایند.

ج)جمله سازی با کلمات داده شده.در این شیوه از دانش اموزان می خواهیم با کلمات داده شده جمله هایی شفاهی بسازند.

 شما عزیزان می توانید گزارش تخصصی آموزگار کلاس دوم ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

 

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0