نمونه گزارش تخصصی معلمان ابتدایی ۲۸ صفحه ورد با موضوع ایجاد علاقه به دیکته نویسی

نمونه گزارش تخصصی معلمان ابتدایی

نمونه گزارش تخصصی معلمان ابتدایی به همراه پنج نمونه رایگان پیشنهاد کوتاه و راهکار ارزشیابی تحت عنوان  چگونگی علاقه مند نمودن دانش آموزانم به دیکته در دانش آموزان پایه دوم با فرمت ورد و قابل ویرایش و در ۲۸ صفحه

سرفصلهای موجود در نمونه گزارش تخصصی معلمان ابتدایی به قرار زیر است :

عنوان مطلب پیرامون قضیه    علاقه مند نمودن دانش آموزانم به دیکته درسی

سرآغاز سخن پیرامون قضیه    علاقه مند نمودن دانش آموزانم به دیکته درسی

دیباچه پیرامون قضیه   علاقه مند نمودن دانش آموزانم به دیکته درسی

درک مشکل پیرامون قضیه    علاقه مند نمودن دانش آموزانم به دیکته درسی

بیان شرایط حاضر پیرامون قضیه    علاقه مند نمودن دانش آموزانم به دیکته درسی

تنظیم و جمع نمودن منابع پیرامون قضیه    علاقه مند نمودن دانش آموزانم به دیکته درسی

مطالعه و بررسی اطلاعات پیرامون قضیه   علاقه مند نمودن دانش آموزانم به دیکته درسی

بحث پیرامون حل مشکل دررابطه با    علاقه مند نمودن دانش آموزانم به دیکته درسی

وضعیت ثانویه پس از حل مشکلات    علاقه مند نمودن دانش آموزانم به دیکته درسی

بررسی بیشتر در رابطه با   علاقه مند نمودن دانش آموزانم به دیکته درسی

ارائه مستندات پیرامون   علاقه مند نمودن دانش آموزانم به دیکته درسی

پیش بینی نتایج در مورد   علاقه مند نمودن دانش آموزانم به دیکته درسی

راهکارها پیرامون قضیه   علاقه مند نمودن دانش آموزانم به دیکته درسی

رفرنس و منبع مورد استفاده   علاقه مند نمودن دانش آموزانم به دیکته درسی

گردآوری اطلاعات برای تعیین وضعیت موجود (شواهد نوع اول):

جهت تبیین دقیق مسئله نیاز به اطلاعات بیشتر و دقیق تر می باشد که می بایست به طریق علمی و با رعایت ویژگیهای جمع آوری اطلاعات اقدام نمود. بنابراین با توجه به ماهیت مسئله لازم بود از روش های مختلف جمع آوری اطلاعات استفاده شود که روش های بکار گرفته شده در این پژوهش عبارتنداز:

الف) مصاحبه

ب) مشاهده

ج) بررسی اسناد و مدارک

د) مطالعه ی کتابخانه ای

هـ) استفاده از نظرات همکاران

اقدامات راه حل های پیشنهادی:

با در نظر گرفتن عوامل مطرح شده و راهکارهای پیشنهادی اقدامات زیر را جهت رفع مشکل به انجام رساندم:

از بین راهکارهایی که که برای بر طرف نمودن مشکل املاء پیشنهاد شده بود با توجه به شرایط و امکانات مدرسه و ظرفیت دانش آموز و محدودیت زمانی روش های زیر را درکلاس اجرا کردم:

–  روش چند حسی

–  خواندن شعر و الگوی به یاد سپاری

– استفاده از خمیر بازی

–  کشیدن نقاشی با کلمات

– برای افزایش اعتماد به‎نفس

–  دادن مسئولیت به دانش آموزان

– از بین بردن موقعیت های استرس زا برای دانش آموزان  در مدرسه

– دانش آموزان را در گروهی قرار داده که راحت ترین موقعیت را داشته باشد.و…

–  دو تصویر که مشابه هم هستند اما در یک یا چند مورد جزیی با هم اختلاف دارند به دانش آموزان  نشان داده و از وی خواسته شود تا تفاوت های بین دو تصویر را پیدا کند.

-کارت های مقوایی را گرفته روی هر کدام یک کلمه نوشته که حرف یا نقطه و یا دندانه کم یا اضافی داشته باشد و دانش آموزان نقص آن را پیدا کند.و…

برای تقویت هماهنگی دیداری حرکتی

ـ به وضعیت نشستن دانش آموز ونحوه ی گذاشتن دفتر روی میز توجه شود.

ـ به نحوه ی مداد دست گرفتن دانش آموز دقت شود.

ـ برای تقویت عضلات دست او گفته شود که کاغذ باطله یا کاغذ روزنامه را با دست هایش مچاله کند.

ـ کاغذهای باطله را قیچی کند.

ـ دکمه های لباس، بند کفش و زیپ را خودش باز وبسته نماید.و…

 یافتن راه حل مناسب

 بعد از جمع آوری اطلاعاتی در مورد دانش آموزان و اقدامات دیگری که صورت گرفت سعی کردم برای تقویت و رفع اختلال املاء در دانش آموزان راه حل های مناسبی بیابم و روزانه ۲۰ -۱۵ دقیقه در کلاس با وی کار کنم. این راه حل ها به این صورت بودند:

۱- برای تقویت توالی حافظه دیداری دانش آموزان با توجه به مشکلاتی  که در کلماتی مانند دارا ، مادر، را و… و امثال آنها داشت از یک سری حرکات بدنی و کارتهایی که کلماتی روی آنها نوشته شده بود استفاده شد.

۲- تقویت حافظه دیداری دانش آموزان در رابطه با آموزش حروف هم صدایی مانند (ظ،ذ،ز،ض،….) با پوشاندن حروف و کلمه مورد نظر.

۳- تفویت حساسیت شنوایی : با استفاده از صداهای ضبط شده و تشخیص صداها توسط دانش آموز و یا تشخیص صدای دوستان خود با چشمان بسته.

  شما عزیزان می توانید نمونه گزارش تخصصی معلمان ابتدایی را به همراه اشانتیون ویژه پنج نمونه راهکار و پیشنهاد کوتاه ارزشیابی از این بخش دانلود نمایید.

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0