عنوان پروپوزال: بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری های جدید توسط مدیران آموزشی بااستفاده از مدل پذیرش فناوری قسمت هایی از پروپوزال:
قسمت هایی از پروپوزال:
بیان مسأله:
در سالهای اخیر، بکارگیری فن آوری های جدید در زمینه های مختلف زندگی به امری روزمره در سراسر جهان تبدیل شده است. مفاهیمی نظیر فناوری های دیجیتال، یادگیری الکترونیکی، دولت الکترونیکی، تجارت الکترونیکی و بسیاری موارد دیگر برای اکثر مردم شناخته شده هستند. با اینکه هنوز بسیاری از موارد فوق در کشور ما به درستی تعریف و به تعبیری بومی سازی نشده اند، اما دیر یا زود ناچاریم با این واژه ها آشنا شویم و آنها را بکار گیریم. نقش متخصصان داخلی ، مدیران و مسئولان مراکز و سازمان ها در همراه کردن جامعه با سیر تحولات فن آوری، می تواند بسیار تاثیر گذار باشد(صفری مهر و آل بدوی، ۱۳۸۷).
……
مرور منابع:
خلیل مقدم و همکاران (۱۳۸۷) عوامل موثر بر میزان پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات (آی سی تی) در مرکز جامع خدمات آی سی تی قرن آباد در استان گلستان را مورد بررسی قرار دادند. نمونه مورد مطالعه شامل ۲۱۸ کاربر بود. نتایج مطالعه نشان داد که بین متغیر وابسته میزان پذیرش آی سی تی و متغیرهای مستقل سن، میزان تحصیلات، جنسیت، وضعیت تاهل، شیوه زندگی، شغل اصلی، و میزان مهارت رایانه ای کاربر، تعداد افراد آشنا با رایانه در خانواده، تعداد افراد اداری در خانواده، میزان تحصیلات خواهر بزرگ تر کاربر، میزان انگیزه خانواده از کاربرد آی سی تی به منظور کار و کاریابی و کار از راه دور، پیچیدگی آی سی تی، تصویر ذهنی از آی سی تی، قابلیت رویت مزایای آی سی تی، و میزان استفاده خانواده از رسانه های مکتوب»، رابطه مثبت در سطح معنی داری یک درصد وجود دارد.
………..
فرضیههای تحقیق:
۱- مهمترین فاکتورهای تأثیرگذار بر پذیرش فناوری های جدید توسط مدیران مراکز فنی و حرفه ای استان لرستان کدامها هستند؟
پرسش های فرعی:
۲- کدام عامل از مدل TAM نقش مهمتری در پذیرش فناوری های جدید توسط مدیران مراکز فنی و حرفه ای استان لرستان دارد؟
۳- آیا درک از سهولت استفاده تأثیر معنی داری بر پذیرش فناوری های جدید توسط مدیران مراکز فنی و حرفه ای استان لرستان دارد؟
۴- آیا درک از مفید بودن تأثیر معنی داری بر پذیرش فناوری های جدید توسط مدیران مراکز فنی و حرفه ای استان لرستان دارد؟
۵- آیا کاربرد واقعی فناوری تأثیر معنی داری بر پذیرش فناوری های جدید توسط مدیران مراکز فنی و حرفه ای استان لرستان دارد؟
۶- آیا نگرش به کاربرد تأثیر معنی داری بر پذیرش فناوری های جدید توسط مدیران مراکز فنی و حرفه ای استان لرستان دارد؟
۷- آیا گرایش به کاربرد تأثیر معنی داری بر پذیرش فناوری های جدید توسط مدیران مراکز فنی و حرفه ای استان لرستان