پروپوزال آماده علوم تربیتی درس روش تحقیق: بررسی رابطه خود کارآمدی و راهبردهای یادگیری زبان، با عملکرد تحصیلی فراگیران بخش بزرگسال آموزشگاههای زبان شهرستان یزد

عنوان پروپوزال: بررسی رابطه خود کارآمدی و راهبردهای یادگیری زبان، با عملکرد تحصیلی فراگیران بخش بزرگسال آموزشگاههای زبان شهرستان یزد

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

در بین افکار خود ارجاعی که برانگیزه ، احساس و عملکرد انسانها تاثیر می گذارند ، اثر هیچ چیزی فراگیرتر از قضاوت افراد در مورد کارآمدی آن ها نمی باشد (بندورا[۱] ، ۱۹۹۷). ادراک خودکارآمدی به انتظارات افراد در مورد توانایی شان برای عمل در موقعیت های آینده برمی گردد. افرادی با احساس خودکارآمدی بالا احتمالاٌ در برخورد با مسائل مشکل، بیشتر تلاش می کنند، در تلاش هایشان استقامت می ورزند، در طول انجام مسائل بیشتر آرام هستند تا برانگیخته باشند و افکارشان را تحلیل گرانه سازمان می دهند. دریافت خودکارآمدی با توانایی افراد برای کاربرد شیوه هایی که به آنها کنترل بر رویدادهایی که بر زندگی شان اثر می گذارند مربوط است. عقاید خودکارآمدی شکل دهنده ی پایه و اساس عملکرد افراد است. افرادی که معتقدند می توانند نتایج مطلوب را توسط فعالیتشان ایجاد کنند، برای دنبال کردن کارها در صورت برخورد با مشکلات دلگرمی دارند. (پروین و جان[۲]، ۱۹۹۹).

سالانه میلیاردها ریال هزینه صرف تعلیم و تربیت معلمان و مدرسان، تهیه و تألیف کتب درسی زبان انگلیسی در مدارس و دانشگاهها می شود که نتایج حاصله آنچنان رضایت بخش نمی باشد. آموزش زبان انگلیسی در ایران از سطح راهنمایی شروع می شود و پس از ۷ سال در دانشگاه ادامه می یابد. مطالعات نشان می دهد که این آموزش، چه در دبیرستان، چه در دانشگاه، ناموفق بوده و هر گونه تغییر در امر آموزش زبان تاکنون با شکست روبرو گردیده است. ناموفق بودن برنامۀ آموزش زبان آنچنان تجربه ای تلخ از ناکامی در زبان آموزان ایجاد می کند که تا پایان تحصیل زبان آموزان ادامه می یابد. یکی از مواردی که باعث سرخوردگی و یأس زبان آموزان می شود، اصطکاک راهبردهای تدریس و یادگیری و عدم استفاده از راهبردهای کلیدی و موثر در امر یادگیری زبان انگلیسی می باشد (پیشقدم، ۱۳۸۷).

……

مرور منابع:

حسنی (۱۳۸۸) رابطه بین سبک های تفکر با خودکارآمدی و عملکرد را در دانشجویان تبریز مورد بررسی قرار داد. جامعه آماری تحقیق شامل ۲۴۰ دانشجوی زبان در ترم های ۳ به بالا بوده است که تعداد ۱۳۰ نفر نمونه آماری مطالعه را تشکیل دادند. نتایج مطالعه او نشان دهنده رابطه معنی دار بین سبک تفکر و خودکارآمدی با عملکرد دانشجویان بوده است…………

فرضیه‏های تحقیق:

۱– بین خودکارآمدی فرد و عملکرد وی در یادگیری زبان رابطه معنی دار وجود دارد.

۲- بین راهبردهای یادگیری زبان و عملکرد فراگیران در یادگیری زبان رابطه معنی دار وجود دارد.

۳- فراگیران زبان در بیشتر موارد از راهبرد حافظه استفاده می کنند.

………….

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

محصولات مرتبط

تصویر پیدا نشد

دانلود پروپوزال تکمیل شده و پر شده: بررسی میزان بهره‌گیری از رسانه‌های آموزشی در فرایند یاددهی- یادگیری از نظر معلمان دینی مقطع راهنمایی شهر اداره آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران در سال تحصیلی ۹۱-۹۰ نمونه فرم تکمیل شده و پر شده کارشناسی ارشد و دکتری و پروپوزال رشته های مختلف آماده برای درس روش تحقیق مدیریت، حسابداری، روانشناسی، معماری، عمران، تربیت بدنی، کارآفرینی، پزشکی، علوم سیاسی، شیمی، فیزیک و سایر رشته های دانشگاهی

قیمت : 30000 تومان
تصویر پیدا نشد

دانلود پروپوزال آماده: : بررسی رابطه مهارت های اجتماعی و اضطراب امتحان با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر متوسطه شهر مرودشت دانلود نمونه فرم دانشگاهی پروپوزال پر شده در رشته های مختلف، تکمیل شده و آماده برای درس روش تحقیق و پایان نامه اصلی به صورت نیمه رایگان و با کیفیت بالا

قیمت : 30000 تومان

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0