پروپوزال آماده علوم تربیتی: اثر بخشی آموزش سازماندهی روابط فضایی به شیوه تولید محتوای الکترونیکی بر مهارت خواندن و نوشتن در کودکان با اختلال یادگیری در پایه دوم ابتدایی

عنوان پروپوزال: اثر بخشی آموزش سازماندهی روابط فضایی به شیوه تولید محتوای الکترونیکی بر مهارت خواندن و نوشتن در کودکان با اختلال یادگیری در پایه دوم ابتدایی

قسمت هایی از پروپوزال:

بیان مسأله:

اختلالات یادگیری به گروهی ناهمگن از اختلالات گفته می شود که دارای مشخصه هایی نظیر دشواری در فراگیری و کارکرد گوش دادن، حرف زدن، خواندن، نوشتن و محاسبه هستند. این اختلالات پایه عصب شناختی و روندی تحولی دارند که پیش از دبستان شروع می شود و تا بزرگسالی ادامه دارد. اختلال یادگیری یعنی رشد ناکافی مهارت‌های خاص تحصیلی که به علت بیماری جسمی یا عصبی نباشد. این کودکان علیرغم هوش طبیعی در یک یا چند حوزه درسی مشکل یادگیری دارند و توانایی‌هایی مانند خواندن، نوشتن و یا ریاضیات به طور قابل توجهی کمتر از سطح توانایی عمومی کودک است. یعنی این عدم توانایی در حوزه تحصیلی خاص زیر سطح مورد انتظار براساس سن، هوش، و آموزش کلاسی کودک می‌باشد. این کودکان علیرغم هوش خوب و یا متوسط، در دریافت اطلاعات، تجزیه و تحلیل آن و بروز آن مشکل دارند. اغلب شکایات والدین آن است که علیرغم اینکه کودک آنها در سایر حوزه‌هایی غیر از مسائل درسی خوب عمل می‌کند ولی در مورد درس و مدرسه ضعیف عمل می‌کند و در یک یا چند درس مشکل اساسی دارد. (گارتلند و استرونسیدر[۱]، ۲۰۰۷).

……

مرور منابع:

اصلی آزاد و یارمحمدیان (۱۳۹۱) اثر آموزش فراشناخت و روابط فضایی را بر عملکرد ریاضی کودکان دچار ناتوانی یادگیری ریاضی را مورد بررسی قرار دادند. جامعه آماری پژوهش دانش آموزان پایه سوم ابتدایی مبتلا به ناتوانی یادگیری ریاضی شهر اصفهان بود. یافته ها نشان داد که آموزش فراشناخت و آموزش درک روابط فضایی به یک اندازه در درمان اختلال یادگیری ریاضی مفید هستند.

………..

فرضیه‏های تحقیق:

۱- آموزش سازماندهی روابط فضایی به شیوه تولید محتوای الکترونیکی اثر مثبت بر مهارت خواندن در کودکان با اختلال یادگیری دارد.

۲- آموزش سازماندهی روابط فضایی به شیوه تولید محتوای الکترونیکی اثر مثبت بر مهارت نوشتن در کودکان با اختلال یادگیری دارد.

۳- آموزش سازماندهی روابط فضایی به شیوه تولید محتوای الکترونیکی اثر بیشتری بر مهارت خواندن نسبت به مهارت نوشتن می گذارد.

………….

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0