دانلود پروپوزال تکمیل شده و پر شده: بررسی تأثیر آموزش مهارتهای ارتباطی بر سازگاری اجتماعی دختران دبیرستانی نمونه فرم تکمیل شده و پر شده کارشناسی ارشد و دکتری و پروپوزال رشته های مختلف آماده برای درس روش تحقیق مدیریت، حسابداری، روانشناسی، معماری، عمران، تربیت بدنی، کارآفرینی، پزشکی، علوم سیاسی، شیمی، فیزیک و سایر رشته های دانشگاهی
دانلود پروپوزال تکمیل شده و پر شده: بررسی تأثیر آموزش مهارتهای ارتباطی بر سازگاری اجتماعی دختران دبیرستانی نمونه فرم تکمیل شده و پر شده کارشناسی ارشد و دکتری و پروپوزال رشته های مختلف آماده برای درس روش تحقیق مدیریت، حسابداری، روانشناسی، معماری، عمران، تربیت بدنی، کارآفرینی، پزشکی، علوم سیاسی، شیمی، فیزیک و سایر رشته های دانشگاهی
قسمت هایی از پروپوزال:
۱- بیان مسأله:
تقریباً تمامی متخصصین روانشناسی و علوم تربیتی بر این باورند که دوره نوجوانی حساس ترین، بحرانی ترین و مهمترین دوره رشد هر انسان میباشد، در این دوره فرد به بلوغ میرسد، در پی کشف هویت خود است، بدنبال استقلال و جدایی از وابستگیهای دوره کودکی است، به همین دلایل در این دوره نوجوانان دارای وضعیت روانی با ثباتی نیستند و در این دوره هست که معمولا بیشترین مشکلات رفتاری برای نوجوانان بوجود میآید(وظیفه شناس،۱۳۸۰).
در نظریه کولمن[۱]، هر یک از مشکلات نوجوانان در یک سن تقویمی خاص به نقطه اوج تنش خود میرسد که با توجه به تفاوتهای جنسیتی تغییرپذیر است، و هر زمان که سن اوج تنش برای چند مسئله یا مشکل همزمان شود، سازگاری نوجوان دچار مشکل میشود، و در چنین وضعیتی است که مشکلات رفتاری برای آنان بیشتر نمایان میشود. اریکسون[۲]، دوره نوجوانی را دوره هویت یابی در مقابل بی هویتی میداند، و با توجه به اینکه هویت یابی وحدتی است که بین سه سیستم زیستی، اجتماعی و روانی بوجود میآید، در صورتیکه چنین وحدتی حاصل نشود نوجوانان دچار آشفتگی در روابط و رفتار میگردند(به نقل از درتاج، مصائبی، اسدزاده، ۱۳۸۸ ).
تحقیقات نشان میدهند برخی نوجوانان به علت مشکلات رفتاری و ناسازگاری اجتماعی نیاز به خدمات بهداشتی روانی دارند. منظور از مشکلات رفتاری در اینجا عبارت است از مشکلاتی که نوجوانان معمولاً در مواجهه با مؤلفههای همسالان، والدین، وظایف تحصیلی، مسائل اجتماعی و شخصی با آن روبرو میشوند. بنابراین مشکلات رفتاری یا سازگاری اختلالات رفتاری نیستند بلکه آنها مشکلاتی هستند که نوجوان در مواجهه با آن نیازمند حمایت و راهنمایی است.
فرایندهای ارتباطی مهارتی و مراقبتی برای حل مسئله- حل تعارض و توانایی برقراری ارتباط عاطفی مؤثر و در نهایت برای سازگاری اجتماعی افراد لازم است. آموزش مهارتهای ارتباطی و حل مسائل اجتماعی جزو آموزش مهارتهای زندگی است. سازمان بهداشت جهانی، در سال ۱۹۹۳ به منظور ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، برنامهای را تحت عنوان« آموزش مهارتهای زندگی» تدارک دید. از آن زمان به بعد، این برنامه در کشورهای مختلفی اجرا گشته و موفقیت آن به اثبات رسیده است. در بسیاری از کشورهای جهان، این برنامه در مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در حال اجراست. برنامهای که نه تنها موجب ارتقاء بهداشت روان و سازگاری بهتر با موقعیتهای روزمره میشود بلکه مقابله و انطباق مؤثر با تعارضها و استرسهای زندگی را نیز به همراه خواهد داشت. این برنامه، بر اساس نظریه یادگیری اجتماعی و مطالعات هاوکینز[۳] و سولومن[۴] بنا شده است (سازمان بهداشت جهانی، ۱۳۸۳).