دانلود پروپوزال ارزیابی ارتباط بین شاخصه های انگیزه پیشرفت، خودپنداره تحصیلی و عزت نفس با اضطراب امتحان

اضطراب امتحان (Test anxiety)، ترکیبی از علائم تحریک بیش از حد فیزیولوژیکی، دلواپسی و علائم بدنی، همراه با نگرانی، هراس، ترس از شکست و فروریزی می باشد که قبل یا هنگام امتحان رخ می دهند. این یک مشکل فیزیولوژیکی است که فرد، استرس، اضطراب و ناراحتی شدید در حین یا قبل از امتحان دادن تجربه می کند. این اضطراب، موانع قابل توجهی برای یادگیری و عملکرد بوجود می آورد. پژوهش ها نشان می دهند که میزان زیاد اندوه هیجانی همبستگی مستقیم با کاهش عملکرد تحصیلی و نرخ اخراج شدن کلی بیشتر دانش آموز می شود. اضطراب امتحان می تواند پیامدهای گسترده تری داشته باشد که در نتیجه تاثیری منفی بر رشد اجتماعی، هیجانی و رفتاری دانش آموز و همچنین احساساتش در مورد خودش و مدرسه داشته باشد. دانش آموزانی که اضطراب امتحان زیاد دارند به میزان حدود ۱۲ درصد کمتر از همتایان دارای اضطراب کم، نمره می گیرند. اضطراب امتحان، در جمعیت های دانش آموزی جهان شایع است. این موضوع بطور رسمی از اوایل دهه ۱۹۵۰ با پیشگامی محققان، جورج مندلر و سیمور ساراسون، شروع شد. برادر ساراسون، اروین جی ساراسون، سپس در بررسی های اولیه اضطراب امتحان مشارکت کرد و رابطه بین اثرات متمرکز بر اضطراب امتحان، شکل های دیگر تمرکز اضطرابی و اضطراب عمومی را شفاف سازی کرد. همچنین اضطراب امتحان را می توان اضطراب پیش بینی کنندگی، اضطراب وضعیتی یا اضطراب ارزیابی، نام گذارد. تعدادی از اضطراب ها، معمول هستند و اغلب برای هوشیار ماندن از نظر ذهنی و فیزیکی، مفید می باشند. هنگامی که فرد اضطراب بسیار زیادی را تجربه کند، این امر می تواند باعث مشکلات هیجانی یا فیزیکی، مشکلات در تمرکز، نگرانی هیجانی شود. عملکرد ضعیف تر نه بخاطر مسائل فکری یا آمادگی کم برای امتحان بوجود می آید، بلکه بخاطر اینکه وضعیت های امتحان، حس تهدید را برای آن افرادی که اضطراب امتحان را تجربه می کنند بوجود می آورد و اضطراب بوجود آمده از حس تهدید سپس، کارکرد توجه و حافظه را مختل می کند. محققان بیان می کنند که بین ۲۵ و ۴۰ درصد از دانش آموزان اضطراب امتحان را تجربه می کنند. دانش آموزان دچار معلولیت و دانش آموزان در دسته استعدادهای درخشان معمولاً نرخ بالایی از اضطراب امتحان را تجربه می کنند. دانش آموزانی که اضطراب امتحان را تجربه می کنند معمولاً به آسانی در حین امتحان دچار حواس پرتی می شوند، مشکلاتی در درک دستورالعمل های نسبتاً ساده تجربه می کنند و در سازمان دهی و یا یادآوری اطلاعات مرتبط دچار مشکل می شوند.

این پروپوزال نیز به بررسی این موضوع پرداخته و برای مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی آماده شده است. دانشجو با مطالعه ای محصول می تواند آشنایی بیشتری با ساختارهای پروپوزال نویسی یافته و در کنار آن، ایده های پژوهشی جدیدی را نیز برای موضوع پروپوزال دانشگاهی خود انتخاب نماید.

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0