دانلود پروپوزال آماده: : بررسی اثر بخشی برنامه درسی علوم به شیوه آموزش محور با برنامه درسی علوم به شیوه پژوهش محور در دوره ابتدایی

دانلود پروپوزال آماده: : بررسی اثر بخشی برنامه درسی علوم به شیوه آموزش محور با برنامه درسی علوم به شیوه پژوهش محور در دوره ابتدایی

دانلود نمونه فرم دانشگاهی پروپوزال پر شده در رشته های مختلف، تکمیل شده و آماده برای درس روش تحقیق و پایان نامه اصلی به صورت نیمه رایگان و با کیفیت بالا

علوم تربیتی

قسمت هایی از پروپوزال:

۱- بیان مسأله:

قرن حاضر، قرن سرعت،تغییرونو آوری ونسل اطلاعات است.نظام آموزش وپرورش به ویژه برنامه های درسی آن نقش کلیدی در این نو آوری دارند.با وجود این یکی از مسایل و مشکلات ما،مساله ی برنامه ریزی درسی در نظام آموزشی کشور است (زاهد، ۱۳۸۴،ص۲۷۵).

برای رسیدن به اهداف آموزش وپرورش از نظر دیویی، دانستنی ها، مهارتهای و ارزشها، ابزارهایی هستند که انسان را در سازگار شدن با وضعیتهای تازه و حل مشکلات یاری می کنند و کسب این مهارتها از طریق مدرسه و برنامه های درسی موجود در آن میسر می شود(نقیب زاده، ۱۳۷۷، ص۱۷۰). بنابراین برنامه درسی به محتوای رسمی و غیر رسمی، فرآیند محتوا، آموزشهای آشکار و پنهان اطلاق می گردد که بوسیله آنها فراگیر تحت هدایت مدرسه دانش لازم را به دست می آورد، مهارتها را کسب می کند و گرایشها، قدرشناسی‌ها و ارزشها را در خود تغییر می دهد (ملکی، ۱۳۸۳، ص ۱۷).

برنامه درسی، به منزله طرح نقشه یادگیری چند عنصر اصلی و مجموعه ای از عناصر فرعی دارد که این عناصر با یادگیری موثر ارتباط دارند از نظر کلاین، عناصر برنامه درسی شامل اهداف، محتوا، مواد آموزشی، فعالیتهای یادگیری، راهبردهای یاددهی – یادگیری، ارزشیابی، گروه بندی، زمان و فضا است (کلاین،۱۳۷۸). این عناصر باید به صورت یک نظام دیده شوند تا یادگیری از عمق و تاثیر لازم برخوردار شود (ملکی، ۱۳۷۳، ص ۷).

در برنامه درسی علوم بسیاری از مهارتها، نگرشها وعقایدی که کودکان از طریق فعالیتها کسب می کنند به گونه ای است که می توان آنها را در بقیه ی موضوعات درسی نیز به کار گرفت.بنابراین شیوه ی آموزش به عنوان یکی از عناصرمهم برنامه درسی در علوم همواره فرا روی متخصصان تعلیم وتربیت قرار دارد که مدارس چگونه وبا چه شیوه هایی باید آموزش ویادگیری علوم را برنامه ریزی کنند تا هدفهای مطلوب آموزش وپرورش تحقق یابد( رستگاروهمکاران، ۱۳۸۷، ص ۶).

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

……………………………

۴- اهداف تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۵- فرضیه ‏های تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۶- مدل تحقیق

…………………………

……………………………..

۷- سوالات تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

۸- تعریف واژه‏ها و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

…………………………………….

…………………………………..

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

………………………….

…………………………….

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح کامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهیزات و استانداردهای مورد استفاده در قالب مراحل اجرایی تحقیق به تفکیک):

………………………….

…………………………….

ب- متغیرهای مورد بررسی در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

…………………………………….

…………………………………..

ج – شرح کامل روش (میدانی، کتابخانه‏ای) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فیش‏برداری و غیره) گردآوری داده‏ها :

…………………………………….

…………………………………..

د – جامعه آماری، روش نمونه‏گیری و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

…………………………………….

…………………………………..

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

…………………………………….

…………………………………..

ز- ابزار تحقیق:

…………………………………….

…………………………………..

هـ – روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها:

…………………………………….

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0