دانلود نمونه فرم پروپوزال پر شده کارشناسی ارشد و تکمیل شده آماده غیر رایگان علوم تربیتی آموزش و پرورش ابتدایی و استثنایی: رابطه انگیزش پیشرفت، خودپنداره تحصیلی و عزت نفس با اضطراب امتحان در دانش آموزان نابینای دبیرستان های شهر شیراز

دانلود نمونه فرم پروپوزال پر شده کارشناسی ارشد و تکمیل شده آماده غیر رایگان علوم تربیتی آموزش و پرورش ابتدایی و استثنایی: رابطه انگیزش پیشرفت، خودپنداره تحصیلی و عزت نفس با اضطراب امتحان در دانش آموزان نابینای دبیرستان های شهر شیراز

قسمت هایی از پروپوزال آماده علوم تربیتی آموزش و پرورش ابتدایی و استثنایی:

۱- بیان مسأله:

مسأله که پیشرفت تحصیلی به طور وسیعی با هوش مرتبط می باشد، پذیرفته شده است، اما به سایر مفاهیم چون انگیزش و ارزش بالای آن در زمینه های آموزشی که در کنار هوش نقش مهمی در تبیین پیشرفت تحصیلی دارد، توجه چندانی نشده است (استین مای و اسپیناس[۱]، ۲۰۰۹). انگیزش عامل شناختی اثرگذار بر عملکرد و رفتارهای فردی می باشد که به طور بخصوص بر نوع فعالیت هایی که افراد انتخاب می کنند و سطح درگیری شان در فعالیت، میزان پافشاری در انجام آنها و نتیجه آن اثرگذار است (ویگفیلد و همکاران، ۲۰۰۲؛ پاسکووا[۲]، ۲۰۰۷).

……………………………

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

یکی از شایع ترین مشکلات عاطفی وهیجانی که دانش اموزان نوجوان با آن مواجه اند اضطراب است اضطراب حاصل خطاهای شناختی وباورهای غیرمنطقی است دانش اموزان مضطرب بیشتر در انتظار شکست هستند تا موفقیت. این گونه افراد خود را عامل شکست میدانند این نوع خطاهای فکری آسیب پذیری واضطراب را افزایش میدهد و انگیزه های مربوط به تحصیل را تحت تاثیر قرار میدهد که مهم ترین انها انگیزه پیشرفت است. درنهایت این مشکلات موجب افت تحصیلی می شوند.

……………………………

۳- پیشینه تحقیق:

بوناسی و ریو[۳] (۲۰۱۰) عوامل موثر بر اضطراب امتحان را در بین دانش آموزان مورد مطالعه قرار دادند. یافته های آنها نشان داد که در بین دانش اموزان، ادراک از امتحان، توانایی ها و ادراکشان از موقعیت و مکان امتحان را به عنوان منابع اصلی اضطراب معرفی کردند. همچنین از بین عوامل سه گانه معرفی شده از سوی دانش آموزان، خودپنداره دانش آموزان به وضوح با سطح اضطراب امتحانی که دانش آموزان تجربه می کنند، مرتبط بوده است

مراحل خرید فایل دانلودی
اگر محصول را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

0